هنر بسته بندی: ماشین گراور جدید DYNASTAR تولید W&H جایزه موسسه اروپایی گراور با نام «Packaging Gravure Award 2017» در بخش خلاقیت را به خود اختصاص داد.

ماشین DYNASTAR, ماشین گراور, چاپ گراور, کنفرانس بسته‌بندی, بسته‌بندی, غلتک های مرکب‌زن,

جایزه ERA هر دو سال یک‌بار به بالاترین دستاورد در بازار چاپ گراور اهدا می‌شود. اطلاعیه در خلال کنفرانس بسته‌بندی و تزیین در بارسلون صادر شد. داوران DYNASTAR را به خاطر ایده‌های جدید و نگرشش در تولید دور چاپ‌های کوتاه همراه با افزایش سودآوری در ماشین‌‌های گراور برنده جایزه تشخیص دادند.

این ماشین نخستین‌بار در drupe 2016 رونمایی شد. ایده در زمانی شکل گرفت که ویژگی‌هایی همچون کوتاه شدن زمان سفارش تا بازار و گوناگونی سفارشات، مهمترین خواسته‌های بازار بودند. از طرف دیگر چاپخانه‌ها نیز تحت فشار برای ارایه کیفیت بالاتر، فشار قیمت و توجه به محدودیت‌های زیست‌محیطی بودند. در گذشته چاپ گراور در دور چاپ‌های بالا دارای مزیت بود در حالی که نیاز به دور چاپ‌های پایین بیش از پیش احساس می‌شد.

در پاسخ به تمام این چالش‌ها، ماشین جدید با امکان دور چاپ تنها چندهزار متری به بازار آمد. مزیت‌های اصلی این ماشین کوتاه شدن زمان تنظیمات، به حداکثر رساندن هماهنگی ماشین با کامپیوتر و به حداقل رساندن ضایعات مواداولیه و مرکب عنوان شده است. تغییرات جدید در سیلندر چاپی، غلتک های مرکب‌زن، تامین مرکب و مخزن آن باعث شده تا در حالی که سفارش قبلی در حال چاپ است، بتوان تنظیمات سفارش بعدی را نیز بر روی ماشین انجام داد. تنظیمات جدید تنها در 5 دقیقه انجام می‌شود.