هنر بسته بندی: دولت فرانسه خبر از ممنوعیت به کارگیری فروش میوه و سبزی در بسته‌بندی‌های پلاستیکی از ابتدای سال 2022 داد که بخشی از برنامه این کشور برای حرکت به سمت اقتصاد دایره‌ای  و حذف پلاستیک‌های یک‌بار مصرف تا سال 2040 است.

 

 

 

قانون ضدضایعات که در ابتدای سال 2020 به تصویب رسید هدفی برای ایجاد ممنوعیت بر روی ظروف یکبار مصرف شامل انواع ظرف و لیوان و شیشه و نیز گوش پاک‌کن در تعداد بالا بود. در سال  2021 دولت فرانسه این قانون را در مورد موارد دیگری همچون نی‌های پلاستیکی، کارد و چنگال یکبار مصرف، قاشق‌های همزن، درب لیوان‌های نوشیدنی بیرون‌بر، جعبه‌های PS و کاغذ رنگی‌های پلاستیکی گسترش داد.

در آخرین گام این کشور بسته‌بندی‌های پلاستیکی برای میوه و سبزی زیر 1.5 کیلو را ممنوع کرده است. برخی از سبزیجات در نظر گرفته شده از این برنامه شامل تره‌فرنگی، فلفل، خیار، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، پیاز، گل‌کلم و کدو حلوایی می‌شود. قانون جدید دو معافیت خواهد داشت: سبزی و میوه‌هایی که بیشتر از 1.5 کیلو وزن دارند و نیز آنهایی که چنانچه به صورت فله فروخته شوند دچار فساد می‌شوند. تمشک، توت‌فرنگی، مویز و زغال‌اخته و سایر میوه‌های رسیده که در زمان بلوغ چیده شده‌اند در بخش دوم قرار می‌گیرند. عدس و سویا نیز معاف خواهند بود. فرانسه پیش‌بینی می‌کند که 1میلیارد کاهش در تعداد بسته‌بندی به خاطر این ممنوعیت اتفاق بیافتد. تخمین زده می‌شود که حدود 37% از سبزی و میوه‌جات تازه در پلاستیک بسته‌بندی شوند.