مهر: رییس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: با وجود اینکه عسل سوغات اصلی اردبیل محسوب می‌شود، صنعت بسته‌بندی این محصول موردحمایت نیست.

 

 صنعت بسته‌بندی, بسته‌بندی عسل, بسته‌بندی, فردین صفوی, اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران, کارگاه‌های بسته‌بندی

فردین صفوی تصریح کرد: هر چند به موضوع بسته‌بندی از سوی مسوولان استان تأکید می‌شود اما در عمل این صنعت موردحمایت قرار نگرفته و حتی مانع‌تراشی می‌شود. وی افزود: در حال حاضر پنج واحد بسته‌بندی در استان فعالیت دارند که لازم است از سوی کارشناسان فنی امتیازبندی شوند.

رییس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان متذکر شد: بعد از امتیازبندی انتظار می‌رود کارگاه‌های فعال به طرق مختلف حمایت شوند تا موضوع بسته‌بندی در استان رونق گیرد.

صفوی با اذعان به اینکه بسته‌بندی عسل در اردبیل در شان استان نیست، تصریح کرد: با وجود اینکه عسل سوغات اردبیل است اما بسته‌بندی سایر استان‌ها به مراتب وضعیت بهتری دارد. وی با ذکر مثالی به تلاش خود برای راه‌اندازی واحد بسته‌بندی اشاره کرد و افزود: با مانع‌تراشی‌های مختلف خود بنده از انجام این کار منصرف شدم.

رییس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان موفقیت عسل در بازارهای خارجی را در سایه بسته‌بندی استاندارد و صحیح دانست و تأکید کرد: متأسفانه بسته‌بندی فعلی نمی‌تواند مشتری را جذب کند.

صفوی خواستار حمایت از کارگاه‌های بسته‌بندی به ویژه بسته‌بندی عسل شد و افزود: طرح‌های مختلفی برای بسته‌بندی پیشنهاد شده است که لازم است موردحمایت قرار گیرند.

www.mehrnews.com