فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: استانداری مازندران وضعیت اقتصادی صنعت چاپ را درک و از این صنعت در استان حمایت می‌کند.

 

بسته‌بندی و چاپ, علیرضا یونسی‌رستمی, صنعت چاپ, صنعت بسته‌بندی, بسته‌بندی

علیرضا یونسی‌رستمی در جمع چاپخانه‌داران استان با بیان اینکه شرایط اقتصادی حاکم بر صنعت چاپ همچون شرایط اقتصادی سایر حوزه‌های صنعتی است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر آسیب جدی بر صنایع وارد شد و با وجود همه ناملایمات اینکه فعالان اقتصادی در حال ساماندهی صنایع به ویژه صنعت چاپ هستند کار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه سیستم ما در صنعت چاپ روزآمد نیست، افزود: گسترش علم و تکنولوژی به‌روز بوده و مازندران در این صنعت عقب مانده است. معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اضافه کرد: به تدریج که شبکه‌های مجازی جای رسانه‌های مکتوب را گرفت صنعت چاپ روبه افول گذاشته و تغییر شیوه کاری پیدا کرده است.

این مسوول گفت: استانداری مازندران وضعیت اقتصادی صنعت چاپ را درک و این صنعت در استان حمایت می‌کند. یونسی تشکیل شرکت‌ها و تعاونی‌ها در صنعت چاپ را عاملی در تجمیع فعالیت‌ این صنعت دانست و ادامه داد: وضعیت صنعت چاپ مازندران باید رو به رشد باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان کشوری باید با توجه به ظرفیت‌سنجی و آمایش سرزمینی مازندران را در صنعت چاپ تقویت کنند، تصریح کرد: لازم است با توجه موقعیت استان جایگاهی برای مازندران تعریف شود. معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مازندران در حوزه ارتباطات تقویت شده است و بعد از سفر وزیر ارتباطات به استان 300 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و یک‌هزار و 600 روستای مازندران برای دسترسی به اینترنت تجهیز شد.

این مسوول تعامل با کشورهای آسیای میانه را ظرفیتی برای صادرات دانست و گفت: حوزه‌های مختلف کشاورزی، دام و طیور، شیلات، باغداری، پروتئینی، لبنی و غیره مورد تاکید برای تجارت کشورهای آسیای میانه است.

یونسی بیان کرد: برای اینکه شرکت سرمایه‌گذاری در صادرات کارآمد باشد صنعت بسته‌بندی هم باید در استان رونق گیرد. وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور همین است که در گذر زمان رخ داد، افزود: بانک‌ها اذعان دارند که برخی از وام‌های بانکی غیرقابل برگشت است و ما باید وضعیت کنونی را بهبود بخشیم.

www.farsnews.com