خواسته‌‌ها و گرایشات مصرف‌کنندگان به‌طور مستمر در حال تغییر است. کانورترها برای این‌که رشدکنند و موفق باشند، احتیاج دارند تا راه‌کارهایی در بخش لیبل و بسته‌بندی ارایه دهند که حاوی نکاتی جدید در عملکرد، راندمان و جذابیت‌های ظاهری باشند در حالی که همزمان به نیازهای بخش‌‌های جدید و در حال ظهور توجه کافی کرده باشند. یکی از این تحولات در بخش بسته‌بندی مواد غذایی، سیستم جدید سیل حرارتی قابل دربندی است که جذابیت تصویری، بهبود عملکرد و راحتی را همراه با مزیت‌های اقتصادی و پایداری دارا است.

 

 

سیل حرارتی, بسته‌بندی مواد غذایی, ظروف سخت بسته‌بندی پلاستیکی, بسته‌بندی‌های پلاستیکی, لیبل‌های هوشمند

 

 

با به‌کارگیری R1490، تنها چسب قابل استفاده مستقیم با مواد غذایی برای فیلم سیل حرارتی که تاییدیه FDA را نیز دارد، این فناوری جدید تویی جداشونده(release liner)  را به بخش کاربردی برای بسته‌ نهایی تبدیل کرده است که تاثیر زیادی در کاهش مواد اولیه برای تولید بسته‌بندی در ظروف سخت بسته‌بندی پلاستیکی مانند گوجه، توت و کاهو داشته است.

موفقیتی محیط‌زیستی

سیستم سیل حرارتی قابل دربندی، قابلیت نصبت مستقیم بر روی ساختارهای ظروف PET سخت را دارد.  این موضوع نیاز به درب‌های صدفی را از بین می‌برد که در نتیجه کاهش قابل توجهی در مصرف مواداولیه در بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش ضایعات خواهد داشت. به‌عنوان مثال در ظروف یک‌ پاینتی (pint/ معادل 568/0 لیتر)، درب بین 44 تا 47درصد از مواداولیه مورد استفاده در ظرف را تشکیل می‌‌دهد. سیستم سیل حرارتی قابل دربندی مجدد برای تشویق تولیدکنندگان بسته‌بندی فرصت‌هایی را در بحث کارکردی و پایداری در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

فرصتی برای متفاوت بودن

این فناوری به کارنورترهای لیبل راهکاری قابل دسترس‌تر و پایدارتر می‌دهد تا برندها آسانی در پاره کردن و بستن مجدد و راحتی که جزو خواسته‌های اصلی مصرف‌کنندگان هستند را به آن‌ها هدیه دهند. البته تنها راحتی نیست که مصرف‌کنندگان خواهان آن هستند. بر پایه تحقیقی که سال 2017 توسط Reuters/Ipos انجام شد، بسیاری از مصرف‌کنندگان در تلاش هستند غذاهای سالم‌تر، تازه‌تر و کمتر پروسس شده بخورند. تعجبی نیست که غذاهای تازه در حال حاضر بیشترین سهم فروش فروشگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌‌اند که این موضوع در حال رشد نیز هست. مصرف‌کنندگان امروزی می‌خواهند تا تازگی را حس کنند به‌ویژه برای مواد خوراکی همچون میوه و سبزیجات. فیلم‌های شفاف برای دربندی، پاسخی به این نیاز هستند.

این‌که بتوانید ببینید غذاها رسیده، تپل و پر از رنگ هستند، مصرف‌کننده را نسبت به تازگی و کیفیت بالای آن مطمئن می‌کند. این موضوع برای تصویر برند نیز بسیار موثر است. البته مزیت‌های دیگری نیز در این میان مهم است. برای برندها، توانایی برداشتن درب پوسته صدفی به معنای ایجاد فرصت برای خلق جنبه‌های جدیدی در طراحی بسته‌بندی، متمایزسازی و افزودن ارزش به محصولاتشان است.

با داشتن سودمندی بیشتر بسته‌بندی، فناوری سیل حرارتی قابل دربندی مجدد، باعث افزودن ارزش محصول و نیز بهبود تجربه خریدار، افزایش اثر متقابل مصرف‌کننده و ساخت وفاداری به برند می‌شود.

بسته‌بندی کاربردی چیست؟

Functional Packaging شامل انواعی از بسته‌بندی مانند قابل دربندی مجددها، پاکت‌های منعطف و بسته‌‌های تک‌نفره‌مدادی می‌شود. همچنین لیبل‌های هوشمند و مواداولیه امنیتی را دربرمی‌گیرد. خلاصه این‌که، بسته‌بندی کاربردی ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به بسته‌بندی استاندارد محصول می‌افزاید و آن را دارای ارزش‌افزوده‌هایی همچون افزایش عمر محصول یا باز کردن و بستن آسان می‌کند.