هنر بسته بندی: شرایط ویژه اقتصادی ایران به ویژه در سال جاری تاثیرات فراوانی بر روند کاری شرکت‌ها گذاشته به طوری که مدیران شرکت‌ها را از ادامه کار نگران کرده است. در این بین، شرکت‌هایی نیز وجود دارند که با تمام فراز و نشیب های موجود، همچنان به دنبال نوآوری و رقابت با کشورهای پیشرفته دنیا هستند. شرکت مهران پک نیز از جمله شرکت‌هایی است که با تمام توان و امکانات موجود در راستای پیشرفت و ترقی گام برداشته است. گفت و گوی کوتاهی با آقای مهران مدیر عامل این شرکت داشته ایم که می خوانید:

مهران پک, بسته‌بندی مقوای بهداشتی, جعبه‌های شیرینی و شکلات, جعبه کیک, بسته‌بندی‌های مقوایی صنعتی, بسته‌بندی,  طراحی و تولید بسته‌بندی‌های خاص, بسته‌بندی شیرینی و شکلات, کیفیت بسته‌بندی,

مهران پک, بسته‌بندی مقوای بهداشتی, جعبه‌های شیرینی و شکلات, جعبه کیک, بسته‌بندی‌های مقوایی صنعتی, بسته‌بندی,  طراحی و تولید بسته‌بندی‌های خاص, بسته‌بندی شیرینی و شکلات, کیفیت بسته‌بندی,

مهران پک, بسته‌بندی مقوای بهداشتی, جعبه‌های شیرینی و شکلات, جعبه کیک, بسته‌بندی‌های مقوایی صنعتی, بسته‌بندی,  طراحی و تولید بسته‌بندی‌های خاص, بسته‌بندی شیرینی و شکلات, کیفیت بسته‌بندی,

 

چشم انداز امسال شرکت را چگونه ارزیابی می کنید؟

باتوجه به وضعیت نامتعادل بازار ارز و همچنین وابستگی تولیدات این شرکت به مواد اولیه وارداتی، تغییر قیمت روزانه و عدم ثبات قیمت برای مشتریان، شرایط سختی به‌وجود آمده است ولی با این وجود، مجموعه مهران‌پک با تمام قدرت به مسیر توسعه اهداف خود ادامه خواهد داد.

فعالیت  شرکت در چه زمینه ی است؟

فعالیت شرکت مهران‌پک به‌طور تخصصی در زمینه بسته‌بندی مقوای بهداشتی ازجمله جعبه‌های شیرینی و شکلات، کیک و رستورانی است ولی در کنار این کار تخصصی باتوجه به فراهم بودن امکانات، این مجموعه در تولید بسته‌بندی‌های مقوایی صنعتی نیز فعالیت می کند.

جایگاه نوآوری و خلاقیت در برنامه های شما کجاست؟ برنامه و اهداف شرکت را  در سال جاری تبیین بفرمایید.

یکی از دلایلی که مجموعه مهران‌پک را از سایر همکارانش متمایز می‌نماید به‌روز بودن و نوآوری در زمینه بسته‌بندی است. تیم طراحی این مجموعه با پشتکار و نوآفرینی همیشه به دنبال طراحی و تولید بسته‌بندی‌های خاص و سفارشی برای مشتریان خود است.

جدی ترین هدف پیش روی شرکت شما چیست؟

یکی از اهداف اصلی مجموعه مهران‌پک، رشد صنعت بسته‌بندی شیرینی و شکلات و رقابت با کشورهای خارجی است.

عملکرد شرکت را در سال گذشته چگونه ارزیابی می کنید.

باتوجه به تنش‌های لحظه‌ای که از سال گذشته تاکنون در بازار ایران اتفاق افتاده و از همه مهمتر عدم حمایت کافی از تولید داخلی، این مجموعه کماکان توانسته، تعادل را برای مصرف‌کنندگان برقرار کند اما به‌طورکلی سال ۹۶ را می‌توان سال بحران نامید.

  در پایان اگر مطلبی دارید بفرمایید.

 در پایان می‌خواهم به‌عنوان یک مصرف‌کننده موضوعی را مطرح کنم که برای اینجانب به‌عنوان یک چالش محسوب می شود. سازمان استاندارد ایران پس از بررسی‌های زیاد طی سالیان متوالی درمورد وزن جعبه‌ها (برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان) قانون کم کردن وزن جعبه‌ها را به هنگام خرید شیرینی تایید کرد،حال این سوال مطرح می شود آیا این قانون به نفع مصرف‌کنندگان است؟ به‌عنوان یک مشتری این وضعیت در صورتی به نفع مشتری است که فروشنده از کیفیت اولیه جعبه، کم نکرده باشد چون به هرحال هزینه‌ای به خاطر جعبه دریافت نکرده و وزن آن را روی ترازو صفر می‌کند و به ظاهر مشتری هم راضی به نظر می‌آید ولی در باطن کیفیت بسته‌بندی که شیرینی در آن قرار می‌گیرد از لحاظ کیفی و کمی مناسب نیست، البته همه مشتریان تخصص این کار را ندارند که بتوانند تشخیص دهند که آیا این بسته‌بندی که دارای نظارت بوده واقعا بهداشتی و استاندارد است یا خیر؟ بنابراین حفظ حقوق مصرف‌‌کنندگان فقط کاهش نرخ قیمت نیست بلکه رعایت کیفیت مناسب نیز باید مدنظر قرار بگیرد.