هنر بسته بندی: بازار ماشین‌آلات بسته‌بندی شاهد رشد درخواست برای ماشین‌های اجاره‌ای بوده است. برای این نگرش، سه عامل کلیدی مطرح شده است: انعطاف‌پذیری، هزینه و بازگشت هزینه.

 

 

ماشین‌های بسته‌بندی اجاره‌ای, کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده, بسته بندی

 

 

تلاش برای تحقق پیوسته خواسته‌های مشتریان و انفجار SKU به معنای این است که انعطاف‌پذیری به‌ویژه در صنعت غذا و نوشیدنی یک برتری به حساب می‌آید. برای تولیدکنندگان کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده که دشوار است تا به نیازهای بسته‌بندی خود در کمتر از 6ماه یا حتی یکسال پی ببرند، ماشین‌های اجاره‌ای گزینه‌ای مطلوب به‌شمار می‌آید.

نکته مهم در اینجا این است که بدانیم گزینه اجاره‌، تمام موقعیت‌های خرید را از بین نمی‌برد. لیزینگ می‌تواند پیش‌پرداخت کمتر اما هزینه‌های ماهیانه بیشتری داشته باشد و همین می‌تواند آن را برای شرکت‌هایی که قادر به تامین مالی خرید تجهیزات هستند، جذاب‌تر کند. بسته به نوع ماشین‌آلات، کاربرد و اندازه تولیدکننده، خرید ممکن است گزینه مفیدتری باشد. تولیدکنندگان کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده همچنین باید بدانند که طول و ابعاد پروژه، بودجه آن‌ها و نیز حساسیت به سرمایه‌گذاران تا چه اندازه است.

از سوی دیگر، تولیدکنندگان کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده می‌توانند به بسته‌بندی‌های قراردادی به عنوان راهکارهایی برای تولید با حجم کمتر یا آزمون فناوری‌های جدید بنگرند. به‌طور موفقیت‌آمیزی کار با  بسته‌بندی‌های قراردادی می‌تواند دست CPGها را در سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در تجهیزات بسته‌بندی بازتر بگذارد.