مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بر تشکیل دبیرخانه شهر جهانی لالجین تاکید کرد و گفت: هرسال باید گزارش روند تغییرات شهر لالجین در شورای جهانی صنایع دستی ارایه شود.

 

علی مالمیر, سفال لالجین, تبلیغات صنایع دستی, بسته بندی,

علی مالمیر پیرامون جهانی شدن شهر سفال لالجین گفت: حفظ و نگهداری این عنوان از کسب آن مهمتر است و باید برای حفظ ظرفیت ایجاد شده تلاش کرد.

مالمیر با بیان اینکه معرفی و فروش محصولات صنایع دستی و تبدیل شدن آن به برند جهانی، رونق کسب و کار سفال‌کاران را به دنبال خواهد داشت، افزود: ایجاد دبیرخانه شهر جهانی لالجین وظایف دستگاه ها را در نگهداری این عنوان مشخص می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه هرسال باید گزارش وضعیت و روند تغییرات لالجین در شورای جهانی صنایع دستی ارائه شود، افزود: در این گزارش باید تغییرات صورت گرفته به تفصیل بیان شود.

مالمیر گسترش تبلیغات صنایع دستی سفال لالجین در سطوح ملی و بین‌المللی را از مهمترین ظرفیت‌های جهانی شدن عنوان کرد و گفت: سفال لالجین در خصوص نحوه بسته بندی با مشکلاتی روبرو است که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی داشت.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد زندگی مردم لالجین از طریق تهیه سفال تامین می شود، عنوان کرد: وجود سفال های چینی در برخی فروشگاه های این شهر از تهدیدات هنر لالجین است که باید در صدد رفع این مشکل نیز بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تاکید بر اینکه تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است اما تبلیغات باید اثرگذار باشد، گفت: پارسال یک میلیارد تومان برای امور زیرساختی این شهر هزینه شد.

مالمیر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰۰ کارگاه سفال در لالجین فعال است، عنوان کرد: ۳۶ درصد از شاغلان استان همدان را شاغلان بخش صنایع دستی تشکیل می‌دهند.

www.mehrnews.com