هنر بسته بندی: شرکت دانش‌بنیان طب پلاستیک نخستین تولید‌کننده قطعات پلیمری بهداشتی رنگی در ایران و تولید‌کننده نمونه کشوری و صادر‌کننده نمونه استانی، فعالیت تولیدی خود را از سال 1377 با هدف تامین نیازهای داخلی و ورود به بازارهای رقابتی منطقه آغاز کرد. تولید بهترین محصولات با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا و استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه، در کنار توجه ویژه مدیریت مجموعه به امر تحقیق و توسعه، حضور فعال در تشکل‌های صنعتی و تخصصی ازجمله انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، زمینه‌ساز توفیقات متعدد طب پلاستیک در عرصه‌های داخلی و منطقه‌ای بوده است.

در کنار تامین نیازهای داخلی و در راستای ارایه محصولات با کیفیت بالای ایرانی، شرکت طب پلاستیک محصولات خود را به نقاط مختلف جهان صادر نموده است. کشورهای منطقه ازجمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، سوریه، عراق، قطر، افغانستان، پاکستان، اردن، ازبکستان، آذربایجان، ارمنستان و کشورهای آفریقایی و کشورهای اروپایی ازجمله سوئد، آلمان، جمهوری چک و… از بازارهای هدف محصولات طب پلاستیک می‌باشند.

این مجموعه توانسته است با عرضه محصولات با کیفیت، تنوع و حجم بالا تعریف جدیدی از صادرات تولیدات قطعات پلیمری ارایه دهد، به گونه‌ای که کشورهای منطقه، ایران را با تولیدات این شرکت و اقمارش به‌عنوان قطب تولید قطعات پلیمری منطقه می‌شناسند. دریافت گواهینامه ایزو 9001:2008، 14001:2004، 22000:2005، و OHSAS 18001:2007 گام دیگری در راستای احترام به حقوق مصرف‌کننده و ارتقای کیفیت تولیدی و خدماتی طب پلاستیک می‌باشد.

رعایت کامل مسایل بهداشتی و توجه خاص به سلامت مصرف‌کنندگان سر لوحه کار این گروه صنعتی بوده و هست. این مواد اولیه برای استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی کاملا مناسب بوده و موفق به کسب تائیدیه (1998)UK Statuary Instrument، EC Directive 90/128/EEC شده است. بسته‌بندی انواع مواد غذایی ازجمله انواع خشکبار، سبزیجات و میوه خشک، خرما، حلوا شکری، شکلات، لبنیات، بستنی و… با استفاده از ظروف بسته‌بندی پلمپ‌دار طب پلاستیک، به حفظ کیفیت مواد غذایی کمک نموده، مکان بهداشتی و مناسبی جهت نگهداری مواد غذایی فراهم می‌کند.

تنوع محصولات و میزان بالای تولید، در کنار استفاده از تکنیک‌های مدرن و دستگاه‌های پیشرفته و دستاوردهای دانش‌بنیان در تعالی تولید و فرهنگ مشتری‌مداری و شوق خدمت‌رسانی به اقتصاد ملی، مشوق این شرکت جهت گسترش فعالیت و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود، افزایش میزان تولید و گسترش تنوع محصولات، بوده است.

 

ازجمله دستاوردهای شرکت طب پلاستیک می‌توان به فن‌آوری چاپ IML اشاره کرد:

معرفی IML

(In mold labeling) به معنای لیبل‌گذاری درون قالب (همزمان با تولید ظرف) است. در ظروف تولید شده با این روش، لیبل بخشی جداناپذیر از بدنه ظرف می‌شود. این روش جدید برچسب‌زنی، جایگزین جدیدتر و برتری برای چاپ مستقیم روی ظروف و یا روش‌های قدیمی انواع برچسب زدن می‌باشد.

در فرآیند تولید ظروف به روش ‌IML، ابتدا لیبل تولید شده با مواد پلیمری مشابه با مواد ظرف به داخل قالب، منتقل شده و سپس فرآیند تزریق مواد پلاستیکی صورت می‌گیرد. با تزریق مواد مذاب پلاستیکی به داخل قالب، لیبل و ظرف پلاستیکی با یکدیگر یکپارچه می‌شوند، به نحوی که دیگر به هیچ‌وجه نمی‌توان لیبل را از بدنه ظرف جدا کرد.

هیچ محدودیتی برای استفاده از ظروف IML در صنایع بسته‌بندی وجود ندارد و به‌طور تقریبی هر محصولی را می‌توان با استفاده از روش IML بسته‌بندی و در بازار عرضه کرد.

مزیت ها:

امروزه تولید‌کنندگان به خوبی به اهمیت و تاثیر بسته‌بندی برتر در انتخاب محصولات خود توسط مشتریان واقفند. بسته‌بندی‌های نوین علاوه بر محافظت از محصول تولیدی، حمل‌ونقل آسان و به صرفه، زیبایی ظاهری، تنوع در طرح و رنگ‌های مختلف، و قیمت رقابتی را به همراه دارند.

ظروف IML تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک بسته‌بندی شکیل صادراتی ازجمله استانداردهای رایج و بهداشتی را دارد.

برخی از مزایای این ظروف در مقایسه با روش‌های دیگر بسته‌بندی به شرح ذیل است:

– جذب مشتری به‌دلیل زیبایی و چشم‌گیر شدن محصول

– ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر روی محصول و ارتقای سطح فروش

– عدم آلوده شدن ظروف هنگام تولید و بسته‌بندی به علت استفاده از ربات‌های ویژه

– ماندگاری طولانی‌تر محصولات به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان

– قابلیت استفاده مجدد در مصارف خانگی

– تبلیغات رایگان و دائمی محصول به‌دلیل دوام بالای چاپ عکس روی بسته‌بندی

– کیفیت بسیار بالای رنگ لوگو و عکس چاپ شده روی ظروف و تنوع در طراحی

– قیمت رقابتی و مقرون به‌صرفه بودن این ظروف

– مقاومت بسیار بالاتر لیبل در برابر آب و سطوح خشن