به‌دلیل تغییر در سبک زندگی مصرف‌کنندگان و پیشرفت علم مواد، بسته‌بندی مواد غذایی نیز به‌نوبه خود در حال توسعه و پیشرفت است. در اقتصاد جهانی امروزی، بسته‌بندی نه‌تنها به‌عنوان عاملی ضروری برای توزیع و نگهداری مواد غذایی تلقی می‌شود بلکه به‌عنوان عامل آسان‌کننده عرضه به مصرف‌کنندگان و نیز عامل برقراری ارتباط بین محصول و مصرف‌کننده به‌شمار می‌آید. با چنین عملکرد مهمی، بسته‌بندی به سومین صنعت جهان تبدیل شده است به‌طوری‌که صنعت بسته‌بندی 2درصد تولید ناخالص ملی در کشورهای توسعه یافته را تشکیل می‌دهد.

 

{phocadownload view=file|id=406|text=دانلود متن کامل مقاله|target=b}