هنر بسته بندی: شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد امسال مجموعه اقداماتی را برای جایگزینی بسته‎های پلاستیکی با کاغذ و دیگر عناصر تجزیه‌پذیر و دوستدار محیط زیست آغاز خواهد کرد. به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، از ابتدای سال 2019 موادی که اکنون برای بسته‌بندی محصولات و لوازم جانبی (از گوشی‎های موبایل و تبلت تا لوازم خانگی) سامسونگ استفاده می‌شود با مواد دوستدار محیط‌ زیست مانند کاغذ و پلاستیک بازیافتی یا بیوپلاستیک جایگزین خواهد شد.

این شرکت اکنون کارگروهی را شامل بخش طراحی و توسعه، خرید، بازاریابی و کنترل کیفیت تشکیل داده است تا ایده ‏های نوآورانه‏ای را برای بخش بسته‏ بندی محصولات عرضه کنند. سامسونگ در بخش گوشی‎های موبایل، تبلت و محصولات پوشیدنی، پلاستیک مورد استفاده در تولید صفحه‎های نگهدارنده، قالب‏ های بسته‌بندی و کیسه‎های روکش لوازم جانبی را با مواد سازگار با محیط زیست جایگزین خواهد کرد. این شرکت همچنین طراحی شارژرهای موبایل خود را نیز تغییر داده و با حذف روکش براق و استفاده از یک روکش مات، در واقع لایه ‏های پلاستیکی برای ایجاد حالت براق را حذف کرده و در نتیجه میزان استفاده از پلاستیک در این محصولات را کاهش خواهد داد.

بسته‎های پلاستیکی مورد استفاده برای حفاظت از بدنه لوازم خانگی مانند تلویزیون، یخچال، کولرهای گازی، ماشین‏ های لباسشویی و دیگر لوازم آشپزخانه نیز با کیسه‎هایی از جنس مواد بازیافتی و بیوپلاستیک جایگزین خواهد شد. مواد بازیافتی معمولا از پسماند پلاستیک ساخته می‌شود و بیوپلاستیک نیز با استفاده از مواد سوختی غیرفسیلی مانند نشاسته یا نیشکر تولید می‎شود. در حوزه کاغذ نیز سامسونگ تنها از مواد فیبری استفاده خواهد کرد که سازمان‎های جهانی حفاظت از محیط زیست مانند شورای حفاظت از جنگل‎ها، برنامه توسعه جنگل‏ها و برنامه جنگلداری پایدار آنها را برای بسته‎بندی از سال 2020 تایید کرده باشند.

گیونگ بین ژئون، مدیر مرکز جهانی رضایت مشتریان سامسونگ می‎گوید «سامسونگ در حوزه توجه به موضوعات زیست محیطی جامعه مانند تمام شدن منابع طبیعی و پسماندهای پلاستیکی پیشگام شده است. ما متعهد هستیم که از منابع قابل بازیافت استفاده کرده و آلودگی حاصل از محصولات خودمان را به حداقل برسانیم. ما حتی در صورت افزایش هزینه‎هایمان نیز از مواد پایدار در محیط زیست استفاده خواهیم کرد».

سامسونگ الکترنیکس بر اساس سیاست چرخه اقتصادی خود، هدفی میان مدت را تعریف کرده است که بر اساس آن باید تا سال آینده در حوزه کاغذ تنها از مواد بسته‌بندی استفاده شود که برنامه جنگلداری آنها را تایید کرده است. هدف بعدی سامسونگ آن است که تا سال 2030 از 500 هزار تن پلاستیک بازیافتی استفاده کرده و 7.5 تن از پسماندهای محصولات خود را نیز جمع‏ آوری کند.