فارس: رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سهم مواد اولیه تولیدی دارو در کشور ما کمتر از ۵۰ درصد است، تأکید کرد: بیشتر از ۵۰ درصد واردات مواد اولیه دارو داریم ولی اکثر مواد جانبی و بسته‌بندی داروهای کشورمان تولید داخل است.

 

رییس سازمان غذا و دارو, بسته‌بندی, رسول دیناروند, بسته‌بندی دارو,

رسول دیناروند در ارتباط با واردات دارویی گفت: بیشتر از 50 درصد واردات مواد اولیه داریم، اما اکثر مواد جانبی و بسته‌بندی داروهای کشورمان تولید داخل است و از ازلحاظ مواد اولیه تولیدی وضعیت کشور ما مطلوب است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در دنیا تنها دو کشور هستند که می‌توانند مواد اولیه بسازند، افزود: این کشور‌ها چین و هند هستند و کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز از این دو کشور مواد اولیه خود را وارد می‌کنند.

دیناروند تأکید کرد: طبیعی است که هر زمان کارخانه‌ای در یک مقیاس جهانی ماده اولیه تولید ‌کند فروش بالا با قیمت پایین خواهد داشت، اما در کشور ما با توجه به سیاست‌های حمایتی تولید ماده اولیه در چند سال اخیر، باعث شده که کشور ما هم یک صنعت تولید ماده اولیه داشته باشد.

 این مقام مسوول در پایان گفت: البته خود این مواد اولیه هم تولیدشان منوط به واردات مواد واسطه شیمیایی است و ما عملاً یک سری موادی را باید وارد کنیم تا بتوانیم ماده اولیه لازم را تولید کنیم.

 www.fars.ir