ایرنا: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری ایلام گفت: نبود بسته‌بندی شکیل و مناسب از کیفیت بالای محصولات تولیدی بخش‌های مختلف کشاورزی و دامی این استان کم می‌کند.

حیدر نعمتی اظهار کرد: استان ایلام دارای محصولات کشاورزی و دامی بسیار مرغوب و با کیفیت است اما به‌دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی نتوانسته آنچنان که باید و شاید محصولات خود را معرفی و عرضه کند.
وی به تولید فرآورده‌های بخش کشاورزی ازجمله هندوانه، خیار، چغندر قند و زیتون و محصولات دامی همچون عسل و روغن حیوانی اشاره کرد و افزود: می‌توان با تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته‌بندی علاوه بر برندسازی و معرفی کالاها در اشتغالزایی و افزایش راندمان تولید و درآمدزایی برای مردم نیز موثر عمل کرد.

نعمتی تاکید کرد: می‌توان با بررسی دقیق وضعیت استان‌های همجوار و اقدام‌هایی که آنها در راستای استفاده مطلوب از محصولات تولیدی خود انجام داده‌اند به برندسازی و عرضه محصولات استان ایلام هم پرداخت.
وی یادآور شد: ایجاد صنایع بسته‌بندی برای روغن حیوانی و عسل در بسته‌های متنوع و شکیل موجب معرفی بهتر و افزایش ارزش‌افزوده این محصولات شده و تاثیر بسزایی در افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی تولید‌کنندگان و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

به گفته وی، با مدیریت صحیح و تلفیق صنعت و کشاورزی می‌توان اقدام به راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی کرد و به چرخه اقتصاد استان ایلام در بخش کشاورزی کمک کرد.  مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری ایلام اضافه کرد: با فعالیت و مدیریت صحیح بر روی فرآورده‌های تولیدی هر شهرستان می‌توانیم برندهای خاص هر شهرستان را عرضه و به همگان معرفی کنیم. نعمتی گفت: باید همگی دست به‌دست هم دهیم و برای معرفی بهتر محصولات تولیدی این استان با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به اقتصاد و اشتغال استان ایلام کمک کنیم.  براساس این گزارش سالانه ده‌ها تن محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی در استان ایلام تولید و عرضه می‌شود که بخشی از این محصولات ازجمله خیار و هندوانه به‌دلیل نبود صنایع تکمیلی و بسته‌بندی به‌صورت فله‌ای و با قیمت نازل به کشور عراق صادر می‌شود.