هنر بسته بندی/ اکرم قدرت: نخستین کنفرانس ملی ارتقای کیفیت محصولات چاپ و بسته بندی با حضور بیش از 100 شرکت و 270 نفر از فعالان صنایع کاغذ، چاپ و بسته بندی در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برگزار شد.

این کنفرانس با حمایت مالی انجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ دانشگاه تهران و مدیریت دکتر علیرضا سوخته سرایی دوشنبه 18 آذر 1393 راس ساعت 9 صبح شروع به فعالیت کرد. افتتاحیه این کنفرانس با خوشآمدگویی دکتر آذرنیوند ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران  و دکتر علی سلاجقه ریاست پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران شروع شد.

در این کنفرانس، نخستین کارگاه آموزشی با موضوع نیاز امروز ایران، افزایش دانش و مهارت فروش حرفه ای و ارتباط با مشتري با سخنرانی دکتر محمد احمدی استاد دانشگاه و مدیر مسوول نشریه مدیریت و بازاریابی آغاز به کار کرد. در ادامه دو کارگاه آموزشی، بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری در صنایع چاپ و بسته بندی و ورود به بازارهای منطقه با سخنرانی مهندس علی ظریف از شرکت ایران روتاتیو و اهمیت و نقش” بسته بندی مواد “در ایجاد ارزش افزوده با سخنرانی شهرزاد اسفرجانی کارشناس ارشد راهبری برند ارایه شد.

همچنین کارگاه اموزشی اهمیت مواد شناسی و اصول طراحی بسته بندی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای افزایش صادرات با سخنرانی سید محمود محمودی و جایگاه و اهمیت صنعت لیبل در افزایش کیفیت محصولات چاپی توسط نصیر بشیری ایراد شد که در این دو کلاس آموزشی 7 گام طراحی از شناسایی مواد تا خلق یک شاهکار بسته بندی مورد بررسی قرار گرفت.

قابل ذکر است که دو کارگاه آموزشی با عنوان شاخص های کیفی و روش هاي ارزيابي کیفیت محصولات چاپ و بسته بندی  شده (مفهوم کيفيت، بررسی و معرفی استانداردهاي بين المللي) با سخنرانی مهدی ناظمی پناه از دانشگاه علمی کاربردی و مهندسی چیدمان ماشین آلات چاپ و بسته بندی توسط جلیل کوچک زاده ارایه شد.

در پایان جلسه از سخنرانان کنفرانس توسط هیات مدیره انجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ دانشگاه تهران تجلیل به عمل آمد. از جمله موفقیت های این نشست تخصصی، سرمایه گذاری دو سرمایه گذار برای بسته بندی کشمش و زعفران در خراسان شمالی و مشهد بود که به اذعان آنان، این نشست مسیر تولید بسته بندی محصولات کشاورزی استان خراسان را به خوبی روشن ساخته است. همچنین اردیبهشت سال آینده، نشست تخصصی پیرامون بسته بندی زعفران و محصولات کشاورزی خراسان با سخنرانی آقای دکتر علیرضا سوخته سرایی در مشهد برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در حاشیه این کنفرانس، مدعوین از غرفه های شرکت های فعال در کنفرانس بازدید کردند. نشریه” هنر بسته بندی” نیز به عنوان یکی از حامیان این همایش، به عرضه کتاب های تخصصی بسته بندی پرداخت و پاسخگوی سوالات علاقمندان بود.