ایرنا: مدیر جهادکشاورزی تفرش گفت: این شهرستان یکی از قطب های تولید محصولات باغی و زارعی است و ایجاد صنایع بسته بندی برای ساماندهی و بهبود کیفیت توزیع محصولات کشاورزی در این شهرستان ضروریست.

رامین اخلاصی عنوان کرد: گردو و بادام شاخص ترین تولیدات کشاورزی تفرش به شمار می رود که کیفیت آن ها زبانزد است اما، به علت نبود نظام صنایع بسته بندی مطلوب تاکنون امکان برند سازی این محصولات وجود نداشته است. وی افزود: زنجیره تولید محصولات کشاورزی در تفرش با اتصال حلقه صنایع بسته بندی کامل می شود که تا کنون در این راستا اقدام موثر انجام نشده است.

اخلاصی، یکی از دلایل استقبال نشدن از این صنعت را تمایل خرید مردم به بادام و گردو همراه با پوست دانست و گفت: عموم مردم بر این باورند که گردو و بادام بدون پوست کیفیت پایین دارد به همین دلیل با پوست خریداری می کنند اما کیفیت بادام و گردوی تولیدی در تفرش به گونه ای است که می تواند به صورت پوست کنده و بسته بندی شده با برند تفرش و با کیفیت بالا عرضه شود. وی بیان کرد: استقرار این صنعت نیازمند سرمایه گذار است که خرید محصولات و بسته بندی و عرضه را به انجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: در تفرش تنها صنایع بسته بندی در زمینه قارچ فعال است و عملکرد قابل قبولی دارد اما در زمینه بسته بندی شاخص ترین محصول کشاورزی شهرستان این خلا محسوس است. مدیر جهاد کشاورزی تفرش اظهار کرد: صنایع بسته بندی زنجیره نهایی تولید است که می تواند برند شهرستان را برجسته کند و به تازگی مقدمات کار بسته بندی انار تفرش در شهرستان انجام شده است که می تواند برآیند مناسبی برای این محصول در شهرستان به همراه داشته باشد و باید برای گردو و بادام نیز این زمینه ایجاد شود. شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفر یکی از توابع استان مرکزی است که در 95 کیلومتری اراک واقع شده است.بیش از 6 هزار تن انواع محصولات باغی پارسال در مساحتی به وسعت یکهزار و 750 هکتار از باغات شهرستان تولید و روانه بازار شده است که 520 هکتار آن به تولید گردو اختصاص دارد.

www.irna.ir