هنر بسته بندی:  در حاشیه نمایشگاه نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران، گفت‌وگویی داشتیم با محبوبه فرخی، مدیرعامل کوشان مبین پایا که در ادامه می خوانید:

 طراحی تا چاپ, کوشان مبین, محبوبه فرخی, مارکتینگ و برندینگ,چاپ روتوگراور, فلکسو, تولید فیلم پی‌وی‌سی, پاکت‌سازی, لیبل پشت چسب‌دار,

لطفا کمی در خصوص فعالیت‌های کوشان مبین پایا صحبت کنید.

فعالیت ما در زمینه طراحی و خدمات تبلیغات به‌ویژه مارکتینگ بوده است و همچنین با داشتن سابقه بالای 15سال در زمینه چاپ در میان رقبا امتیاز منحصربه‌فردی داشته‌ایم. در شرکت ما زمان بسیار حایز اهمیت است. با خلق ایده‌های جدید برای مشتریانمان و نظارت در تمام کار، در کنار مشتریانمان هستیم تا به ترفیع محصول خود برسند.

 

در حال حاضر کدام بخش از فعالیت‌های شرکت بیشتر است و سفارش بیشتری دریافت می‌کند؟

کل فعالیت شرکت با همفکری نیروی‌های متخصص، مجرب، خلاق و اعضای رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران انجام می‌پذیرد. خدمات مارکتینگ و برندینگ، طراحی(لوگو، سایت، بسته‌بندی و…) و چاپ روتوگراور و فلکسو و نظارت تخصصی چاپ، زیر نظر افراد متخصص انجام می‌شود. با مشاوره برای پیدا کردن راهی از بین بیراهه‌ها به مشتریان خود، آن‌ها را از رقبایشان متمایز می‌کنیم تا هم فرصت‌ها را لمس کنند و هم تهدیدها را بشناسند.

 

مشتریان شما از چه بخش‌های صنعت هستند؟

افتخار داریم که بگوییم تا به امروز با بیش از 150 برند همکاری داشته‌ایم و بیشترین مشتریان ما در زمینه صنایع غذایی، نوشیدنی و آرایشی و بهداشتی هستند.

 

مشکلات اقتصادی و صنعتی چه تاثیری بر کسب‌وکار شما گذاشته است و راهکار‌های شما برای برون‌رفت از آن‌ها چه بوده است؟

قاعدتا شوکی که از نظر اقتصادی به وجود آمد در ابتدا باعث تنش شد و برخی مشتریان ما پیرو این ماجرا دچار مشکل شدند. با توجه به این‌که ما در زمینه مشاوره، مارکتینگ و تبلیغات ارایه خدمات به مشتریان داشتیم، توانستیم در همین بازار کمک به بهتر شدن اوضاع برای مخاطبان و مشتریان خود کنیم. هدف مارکتینگ بررسی و بهتر شدن شرایط برای رونق کسب‌وکار است. ما با تعریف، خلق و انتقال ارزش و برنامه‌ریزی به مشتری و بررسی بازار هدف برای آن‌ها، توانستیم کمک به بهتر شدن بازار آن‌ها و در نتیجه بالاتر رفتن سود شرکت خود و بهتر شدن اوضاع برای مشتریان را شاهد باشیم. همچنین برای مشتریان ما باعث جا افتادن محصول و برندشان در این بازار نابسامان شدیم. درهمین بازار هم با بررسی و درک مخاطب و طراحی و چاپ در کنار ایده‌های جدید و به شرط علمی و اصولی کار کردن، می‌توان موفق شد و وضعیت را بهتر کرد.

 

آخرین برنامه به‌روزرسانی ماشین‌آلات شرکت چه بوده است و برنامه‌های آینده شما برای بهبود کیفیت چیست؟

مجموعه دیگر ما شامل چاپ روتوگراور، تولید فیلم پی‌وی‌سی، خدمات پس از چاپ و پاکت‌سازی و لیبل پشت چسب‌دار در حال فعالیت هستند و تمامی کارهای چاپی با مشاوره ما به بهترین و باکیفیت‌ترین شکل ممکن با ایده‌های جدید در بسته‌بندی به مشتریان ارایه می‌شوند. امیدواریم در سال جدید با آوردن دستگاه‌های جدید و بروز بتوانیم بهترین‌ها را به مخاطبان خود ارایه دهیم.

 

در پایان اگر صحبت خاصی دارید، بفرمایید .

باید بگویم شرایط اقتصادی فعلی گریبانگیر این صنف است ولی با برنامه‌ریزی و استراتژی و ساختاری مناسب می‌توان از این بحران عبور کرد. برای تمام تولیدکنندگان این شرایط وجود دارد ولی باید با بالابردن توان و با کمک نیروی جوان و متخصص، به بهتر شدن اوضاع هم برای خودمان و هم سایرین کمک کنیم.

طراحی تا چاپ, کوشان مبین, محبوبه فرخی, مارکتینگ و برندینگ,چاپ روتوگراور, فلکسو, تولید فیلم پی‌وی‌سی, پاکت‌سازی, لیبل پشت چسب‌دار,   طراحی تا چاپ, کوشان مبین, محبوبه فرخی, مارکتینگ و برندینگ,چاپ روتوگراور, فلکسو, تولید فیلم پی‌وی‌سی, پاکت‌سازی, لیبل پشت چسب‌دار,

 طراحی تا چاپ, کوشان مبین, محبوبه فرخی, مارکتینگ و برندینگ,چاپ روتوگراور, فلکسو, تولید فیلم پی‌وی‌سی, پاکت‌سازی, لیبل پشت چسب‌دار,