هنر بسته بندی: نمايشگاه تخصصي اصفهان پلاست با عنوان كامل دهمين نمايشگاه تخصصي صنعت پلاستيك، لاستيك، ماشين‌آلات و تجهيزات وابسته، نمايشگاهي است دو سالانه كه پس از يك دهه برگزاري بعنوان اولين نمايشگاه تخصصي صنعت لاستيك و پلاستيك ايران توسط شركت متحدان توسعه همايش‌ها و نمايشگاه‌هاي آريا و شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان و با همكاري تمامي انجمن‌ها، اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي تخصصي مرتبط هدف گذاري شده و توانسته به عنوان يك نمايشگاه تخصصي منطقه‌اي موفق پس از ايران پلاست با توجه به قرارگيري در قطب صنعتي و مركزيت كشور (استان اصفهان) جايگاه ويژه‌اي را در بين فعالين اين صنعت به خود اختصاص دهد.

نمايشگاه تخصصي اصفهان پلاست, نمايشگاه تخصصي صنعت پلاستيك, اصفهان پلاست, علی شالباف, نمايشگاه ايران پلاست,

برای اطلاع از برگزاری نمایشگاه اصفهان پلاست امسال گفت و گویی با علی شالباف مدیر برگزاری نمایشگاه اصفهان پلاست انجام داده ایم که می خوانید:

لطفا بفرمایید نمایشگاه اصفهان پلاست چند دروه برگزار شده و به طور کلی هدف از برگزاری این نمایشگاه در اصفهان چیست؟

نمایشگاه اصفهان پلاست به عنوان اولین نمایشگاه تخصصی  لاستیک و پلاستیک کشور، از سال 1381 در شهر صنعتی اصفهان هدف‌گذاری شد که با شكل‌گيري نمايشگاه ايران پلاست، سعی شد این دو نمایشگاه هماهنگ با هم و با سیاست‌گذاری که طی این چند سال دنبال می‌شود به صورت دو سالانه برگزار شود. به طور یقین، برگزاری این دسته از نمایشگاه‌های تخصصی، منبعی از دانش، تجربه و توانمندی بشمار می آید که توسعه و ایجاد همکاری‌های مشترک از دستاوردهای با ارزش آن خواهد بود. علاوه براین، تبادل دانش و تجربه برای اقشار مختلف مرتبط با این صنعت، اعم از تصمیم گیرندگان، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و دیگر آحاد متخصص جامعه از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.

برگزاری نمایشگاه های سال قبل تا چه میزان موفقیت آمیز بوده و تا چه حد غرفه داران از حضور در نمایشگاه رضایت داشتند؟

بیش از یک دهه برگزاری، این  نمایشگاه به عنوان یک نمایشگاه منطقه‌ای و ملی جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و فعالان این صنعت برای مشارکت در اصفهان پلاست اعتمادشان جلب شده و خوشبختانه نمایشگاه به جایگاهی رسیده که در چند دوره اخیر به دلیل محدودیت فضای نمایشگاه اصفهان با کمبود فضا مواجه می‌شویم و متاسفانه نمی‌توانیم تعدادی از متقاضیان را پذیرش کنیم.

  لطفا در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان توضیحاتی ارایه بفرمایید.

متقاضیان حضور در این نمایشگاه می‌توانند ضمن کسب اطلاعات بیشتر از طریق درگاه www.isfahanplast.ir با ستاد برگزاری نمایشگاه از طریق شماره تلفن های (10خط)22240011-021 اقدام کنند.

آیا کشورهای خارجی هم در این نمایشگاه حضور دارند به عنوان بازدید کننده یا غرفه دار؟ لطفا توضیح بفرمایید.

با عنایت به سیاستهای کلی کشور در سالجاری و در راستای حمایت از کالای ایرانی، رویکرد مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه و همچنین ستاد برگزاری نمایشگاه بیشتر ارایه تولیدات و توانمندی های داخلی است  هرچند که ستاد برگزاری نمایشگاه بر اساس وظیفه ذاتی خود در خصوص اطلاع رسانی گسترده بین المللی نیز اقدامات لازم را صورت داده است.

اگر صحبت پایانی دارید، بفرمایید.

برخود لازم میدانم از همکاری نشریه تخصصی هنر بسته بندی بعنوان یکی از حامیان رسانه‌ای این نمایشگاه تشکر کنم و امیدوارم شاهد برگزاری نمایشگاهی پربار برای فعالان این عرصه با توجه به شرایط حساس اقتصادی کنونی باشیم.