هنر بسته بندی: شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی بیش از پیش در حال انجام تحقیقات بر روی این موضوع هستند که آیا بطری‌های کاغذی اثری بر طعم محصول می‌گذارند یا نه.

 

 

 

بطری‌های کاغذی در صدر اخبار بسته‌بندی‌های پایدار برای نوشینی در ماه‌های اخیر قرار گرفته‌اند. برندهایی همچون Coca-Cola، Carlsberg، L’Oreal و Pernod Ricard، هم در بخش نوشیدنی‌های الکلی و هم غیرالکلی. آزمایش‌های طعم‌سنجی نقشی مهم در تلاش برای بهبود این نوع بسته‌بندی ایفا می‌کند و نشان می‌دهد که بسته‌بندی‌شان تا چه میزان بر محافظت از محصول و طعم آن موثر خواهند بود.

در بخش نوشیدنی‌های الکلی Pernod از بطری خاص خود حاوی لایه محافظ درونی rPET و بیرونی کاغذ استفاده کرد. نتایج آزمایشگاهی و نظرسنجی مردمی کوچکترین تغییری را نشان نداد.

نمونه بطری کوکاکولا نیز شامل پوسته کاغذی با درب و تویی پلاستیکی 100درصد قابل بازیافت بود اگرچه هدف شرکت تولید بطری تمام کاغذی بدون نیاز به تویی پلاستیکی بود. آزمایش دیگر وضعیت استقامت بطری در هنگام قرار گرفتن در معرض سرما بود.

بطری دیگری نیز مورد آزمایش قرار گرفت. بطری شرکت انگلیسی Frugalpac به نام Frugal Bottle که 750 سی‌سی حجم داشت و پوسته‌ای کاغذی بر روی لاینر فودگرید بود تا بتواند نوشیدنی‌های الکلی را هم در خود نگه دارد. آزمایش‌ها هنوز هم در حال انجام هستند و نتایج تا این لحظه رضایت‌بخش بوده است.