هنر بسته بندی: اکنون بهترین زمان برای کسانی است که درگیر تجارت بازیافت PET هستند چراکه بر طبق پیش‌بینی‌ها، بازار جهانی آن بر پایه گزارش Grand View Research در سال 2025 به 11میلیارد دلار خواهد رسید. این جریان بیشتر به خاطر تغییر نگرش مصرف‌کنندگان نهایی برای به‌کارگیری منابع اولیه پایدار تولید بطری اتفاق افتاده است. سود میانگین بازیافت‌کنندگان البته از سال 2011 به 68درصد (با 5درصد کاهش) رسیده است.

بازیافت,  بازیافت PET, استراتژی بسته‌بندی, بسته‌بندی پایدار, rPET, بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر, فیلم‌های چاپ شده, فیلم پی‌الفین, بسته‌بندی غیرخوراکی, پلاستیک‌های زیست‌تخریب‌پذیر,  بسته‌بندی‌های غذایی, قالب‌گیری تزریقی, مواد زیست‌تخریب‌پذیر, بسته بندی

غول نوشیدنی Coca-Cola European Partners استراتژی بسته‌بندی پایداری را برای دو برابر کردن محتویات rPET تا سال 2020 در انگلستان تدوین کرده است. این شامل استفاده 50درصدی از rPET در بطری‌ها می‌شود. این اقدام CCEP مورد استقبال فدراسیون پلاستیک انگلستان قرار گرفته است تا بتواند خریداران را نیز ترغیب به بازیافت محصولات در حال حرکت بکند. Vanden Recycling کارخانه‌ای را تاسیس کرده که عملیات گرانول و بسته‌بندی را انجام می‌دهد. سه خط گرانول‌سازی می‌توانند 30تن انواع پلاستیک شامل PVC، PS، PP، PET، LDPE، HDPE را تحت عملیات قرار دهد. کارخانه Total معتقد است که PS ساده‌ترین پلیمر برای بازیافت است به همین خاطر 20درصد PS مصرف شده را با PS خام ترکیب می‌کند. پروژه دیگری با نام CLIPP+ برای بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر طراحی شده که آلودگی و بوها را از فیلم‌های چاپ شده جدا می‌کند و آن را آماده بازیافت می‌کند.

این مجموعه بر روی پروژه دیگری سرمایه‌گذاری کرده که فیلم پی‌الفین بازیافت شده را برای کاربردهای بسته‌بندی غیرخوراکی آماده می‌کند. دانشگاه Wageningen در هلند هم کار بر روی افزایش استفاده از پلاستیک‌های زیست‌تخریب‌پذیر در بسته‌بندی‌های غذایی قالب‌گیری تزریقی را آغاز کرده است. بزرگترین چالش در اینجا تولید بسته‌بندی‌های غذایی شفاف دیواره نازک با استفاده از مواد زیست‌تخریب‌پذیر است که اغلب چسبناک هستند.