راه و روشی که تامین‌کنندگان محصولاتشان را لیبل می‌زنند، پیامدهای عمده‌ای بر عملکرد بسیاری از تجارت‌ها دارد. بیایید صنعت هوافضا را به‌عنوان مثال در نظر بگیریم، جایی که الزامات قطعات مورد استفاده در هواپیما بی‌نهایت سختگیرانه است. حتی وقتی یک تامین‌کننده انتخاب شده باشد، روش‌های لیبل‌زنی آن‌ها می‌تواند کار ردیابی مطابق با الزامات معمول را برای تولیدکننده سخت کند. پیامدهای این موضوع می‌تواند برای بسیاری از تجارت‌هایی که وابسته به چرخه توزیع هستند بسیار وسیع باشد. دست و پنجه نرم کردن با استانداردهای متعدد و گوناگون لیبل‌زنی می‌تواند بدین معنا باشد که تمام پرسنل بخش انبارش باید خودشان زمان زیادی را برای کنترل دستی کالاها اختصاص دهند. این موضوع منجر به افزایش زمان بازگشت و احتمال گم شدن کالاها خواهد شد، اتفاقی که در دورنمای یک تجارت قابل پذیرش نیست جایی که کاهش موجودی انبار و جابه‌جایی سریع کالا از آن موضوعی بسیار رقابتی است.

 

 

 

 

این معضل از سال‌ها پیش شناسایی شده است و برخی از تولیدکنندگان حتی تلاش کردند تا تامین‌کنندگان را مجبور به پیروی از فرآیندهای لیبل‌زنی یکسان کنند. اگرچه این روش نیز مشکل را حل نکرده است. علل مقاومت در برابر این روش متفاوت است. تامین‌کنندگان ممکن است زیرساخت‌های IT ضعیف یا ناکافی داشته باشند و یا این‌که احساس‌کنند در موضوع هماهنگ‌سازی استانداردهای لیبل‌زنی برای خریداران گوناگون مرعوب شده‌اند.

آیا نگرانی‌های موجود در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است؟ البته در بخش لیبل‌زنی سنتی به این موضوع چندانی رسیدگی نشده است. اما از سوی دیگر، در بخش راهکاری مبتنی بر فضای ابری و مدرن، بسیاری از این اعتراضات قابل بررسی هستند.

 

استانداردسازی فرآیند لیبل‌زنی در بخش تامین

Wurth، از پیشروان بازار در فروش مواداولیه اتصالی و مونتاژی، شرکتی بود که با بسیاری از چالش‌های معمول لیبل‌زنی که توسط سیستم موجود و قدیمی به وجود می‌آمد، مبارزه کرد. راهکار آن‌ها سفارشی و شامل نصب دیتابیس محلی، نرم‌افزار طراحی لیبل و فضاها و ارتباطات چاپی بود. همه چیز به صورت دستی به‌روز شد به گونه‌ای که دیگر قابل تشخیص نبود تامین‌کنندگان Wurth از کدام نسخه نرم‌افزار لیبل استفاده می‌کنند.

تجارت به‌طور مداوم کالاهای لیبل‌دار اشتباه دریافت می‌کرد که به معنای نیاز به لیبل‌زنی مجدد بود و در پی آن تاخیر در حمل. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که به پایگاه مرکزی داده‌ها نیاز دارند تا تامین‌کنندگانشان دیگر نیازی به زیرساخت‌های IT جدید یا تغییر در مدل‌های چاپی موجودشان نداشته باشند. برای فعال کردن تامین‌کنندگان، حیاتی بود تا سیستم‌های جدید لیبل‌زنی بتواند از زیرساخت‌های فعلی چاپی آن‌ها استفاده کند و بهترین روش برای دستیابی به تمام این موارد استفاده از فضای ابری بود.

 

مزیت‌های فضای ابری

Wurth راه کارهای استانداردشده بر پایه فضای ابری را اجرا کرده است که تامین‌کنندگان جدیدش را قادر می‌سازد تا در سیستم آنبورد هم با سرعت بالا کار کنند و تضمین می‌کند که کاربران همیشه نسخه صحیح لیبل را انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، از آنجایی که اطلاعات در فضای ابری نگهداری می‌شود. نگرانی IT درخصوص امنیت آن کم می‌شود.

در حقیقت استفاده از فضای ابری می‌‌تواند زندگی را آسان‌تر و راحت تر برای چرخه توزیع تبدیل کند، زیرا:

* خروجی مشابه لیبل را تضمین می‌کند آن هم صرف‌نظر از برند یا فناوری چاپگر. این کار باعث لیبل‌زنی یکپارچه و سازگار با نام تجاری می‌شود و تامین‌کنندگان را قادر به استفاده از زیرساخت‌های موجود در بخش IT می‌سازد.

*ریسک  امنیتی را کاهش می‌دهد. با لیبل‌زنی پایه ابری، کارکنان بخش IT نیازی به گذاشتن وقت برای دستیابی تامین‌کنندگان به زیرساخت‌های داخلی لیبل‌زنی‌شان را ندارند. این کار باعث کاهش زمان و منابع IT می‌شود و از سیستم‌ها و داده‌های کلیدی در برابر دسترسی‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کند. تامین‌کنندگان همیشه قابلیت دسترسی به آخرین نسخه‌های الگوی لیبل‌زنی را دارا هستند.

* از جابه‌جایی IT جلوگیری می‌شود. تمام تامین‌کنندگان باید از کلمه عبور و نام کاربری استفاده کند.

* سرعت و دسترسی به داده‌های ابری بسیار بالا است.

* از مدیریت نگهداری و ضبط مرکزی استفاده می‌شود. تجارت همواره نگاهی کامل به تامین‌کنندگانی که به سیستمی دسترسی دارند، خواهند داشت. تاریخچه همه چاپ‌ها قابل دسترسی است. این سیستم تضمین می‌کند تا مصرف‌کنندگان همیشه از نسخه صحیح لیبل‌زنی استفاده کنند.

 

کارایی‌های تجاری در حال پیشرفت

تجارت‌هایی که به دنبال استانداردسازی فرایند تامین لیبل خود هستند نیاز دارند تا به دنبال راهکارهایی باشند که در آن طراحان داخل شرکت، طراح اپلیکشن یک سیستم مدیریت برای تضمین کیفیت و بخش پشتیبانی برای وارد کردن دستی داده‌ها و چاپ یکپارچه لیبل را در اختیار داشته باشند. از آن‌جایی که این برنامه در فضای ابری استقرار می‌یابد، می‌تواند نگرانی‌های امنیتی برای دستیابی غیرقانونی به داده‌ها و زیرساخت‌ها را از بین ببرد.

به‌عنوان مثال شرکت تولیدکننده مبلمان قادر باشد تا زمان خالی کردن کامیون را تا 44درصد و انبارگردانی را تا 55درصد کاهش دهد. می‌تواند کالاها را زودتر از انبار جابه‌جا کند. این یعنی رقابتی بودن و رساندن زودتر جنس به بازار چاپگر لیبل تامین‌کننده. این سیستم قادر است تا با برندهای مختلف سازگار باشد و تامین‌کننده دیگر نیازی به تعویض زیرساخت‌های IT خود ندارد.

ریسک امنیت IT را پایین می‌آورد. به وسیله تامین لیبل مبتنی بر فضای ابری، کارکنان IT نیازی ندارند تا زمان زیادی را برای کمک به دستیابی تامین‌کنندگان به زیرساخت‌های داخلی لیبل‌زنی صرف کنند. این کار در زمان و منابع IT صرفه‌جویی می‌کند و از سیستم‌ها و اطلاعات کلیدی در مقابل دسترسی‌های غیرمجاز محافظت می‌کند. تامین‌کننده همواره به اغلب نسخه‌های به‌روز شده در الگوهای لیبل‌زنی دسترسی دارند.