ایرنا:یک شرکت تحقیقات بازار اعلام کرده که ارزش بازار جهانی صنعت بسته بندی غذا و نوشیدنی مبتنی برنانو در سال 2013 میلادی 6.5 میلیارد دلار بوده که انتظار می رود با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه 12.7درصد دردوره زمانی 2014 تا 2020، ارزش آن تا سال 2020 به 15 میلیارد دلار افزایش یابد.

 

صنعت بسته بندی غذا و نوشیدنی, صنعت بسته بندی, نانو,  بسته بندی هوشمند, مطالعه بازارجهانی بسته بندی, صنعت بسته بندی نانو, بسته بندی پلاستیکی,  بسته بندی فعال مبتنی بر نانو,  بسته بندی هوشمند, قانون نوسازی و ایمنی غذا, سازمان دارو و غذا,

 این شرکت گزارش جدیدی با عنوان ‘ مطالعه بازارجهانی بسته بندی غذا ونوشیدنی مبتنی بر نانو، بسته بندی هوشمند، شاهد بالا ترین رشد تا سال 2020’ منتشر کرده است.
طبق این گزارش، ارزش بازار جهانی صنعت بسته بندی نانو غذا و نوشیدنی مبتنی برنانو در سال 2013 میلادی، 6.5 میلیارد دلار بوده است که انتظار می رود با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه 12.7 درصد در دوره زمانی 2014 تا 2020، ارزش آن تا سال 2020 به 15 میلیارد دلار افزایش یابد.
فناوری نانو از جمله حوزه هایی است که به طور مستمردر حال پیشرفت بوده و در توسعه صنایع مختلفی نظیر بسته بندی غذا و نوشیدنی استفاده می شود، بسته بندی مبتنی بر نانو در مقایسه با بسته بندی پلاستیکی کنونی، مدت نگهداری مفید غذا و نوشیدنی ها را افزایش می دهد، بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها، با استفاده از دو فناوری متفاوت، بسته بندی فعال مبتنی بر نانو و بسته بندی هوشمند انجام می شود.
بسته بندی فعال (Active packaging) نسبت به بسته بندی هوشمند (intelligent packaging) بازار بزرگ تری دارد. بسته بندی هوشمند در مقایسه با بسته بندی فعال دارای نرخ رشد سریع تری است، مقررات سخت گیرانه مربوط به بسته بندی فعال منجر به تشویق استفاده از بسته بندی هوشمند در اروپا و آمریکای شمالی شده است.
در ایالات متحده آمریکا افزایش تقاضا برای میوه های تازه و سبزیجات، عامل اصلی رشد بسته بندی هوشمند محسوب می شود. قانون نوسازی و ایمنی غذا (FSMA) که توسط سازمان دارو و غذا در سال 2011 میلادی پیشنهاد شده نیز یکی دیگر از عوامل رشد بسته بندی هوشمند در این کشور است.
به خاطر وجود نقش آفرینان بسیارزیاد در بازار بسته بندی مبتنی بر فناوری نانو برای غذا و نوشیدنی ها، این بازار بسیار رقابتی است.
اندازه بازار و پیش بینی آن براساس فناوری، اندازه بازار و پیش بینی آن براساس ارزش، بسته بندی فعال، بسته بندی هوشمند، اندازه بازار و پیش بینی آن براساس کاربرد، محصولات گوشتی، نوشیدنی ها، میوه و سبزیجات، غذاهای آماده و … از جمله محورهای کلیدی گزارش جدید محسوب می شوند.

http://www.irna.ir/fa/News/81708418/