هنر بسته بندی: به تازگی گفت‌وگویی داشتم با Giuseppe Garri ، مدیر نمایشگاه Print4All. وی از سیاست‌گذاری‌های برگزاری این نمایشگاه گفت و همچنین وعده این‌که در صورت تشکیل پاویون ایران، این پاویون به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه معرفی خواهد شد.

 

Giuseppe Garri, The Innovation Alliance, بسته‌بندی, انواع پلاستیک‌,  سهیل چهره ای, چاپ‌های صنعتی, گرافیک‌های شخصی بسته‌بندی, نمایشگاه Print4All,

لطفا توضیحاتی کوتاه درخصوص پروژه The Innovation Alliance بفرمایید.

«The Innovation Alliance» پروژه‌ای است که ما در آن بخش‌های مختلف تولیدی را با زنجیره‌ای بسیار هدفمند کنار هم قرار خواهیم داد؛ از فرآیند تا بسته‌بندی، از تولید انواع پلاستیک‌ها تا چاپ‌های صنعتی و تجاری، از گرافیک‌های شخصی بسته‌بندی و لیبل تا نگهداری و حمل کالاهای آماده برای مصرف.

این بخش‌های گوناگون در پنج حوزه نمایشگاهی در معرض دید قرار خواهند گرفت:

Ipack-Ima، Meat-tech، Plast، Print4All و Intralogistica Italia که همزمان از تاریخ 29 می تا 1 ژوئن 2018 در مرکز نمایشگاهی Fiera Milano برگزار خواهند شد و قطعا تمام فضای نمایشگاهی این مجموعه را به خود اختصاص خواهند داد.

The Innovation Alliance، رویدادی بزرگ و مستقل است که به میزبانی مرکز نمایشگاهی میلان برگزار می‌شود و محلی است برای شرکت‌های خلاق تا محصولات و خدمات متنوع خود را در چرخه کاملی از صنعت چاپ و بسته‌بندی ارایه کنند. طراحی نمایشگاه به گونه‌ای است که بازدیدکنندگان می‌توانند خدمات و تولیدات مختلف را در تلاقی با یکدیگر از نزدیک مشاهده کنند. این ارزش افزوده‌ای واقعی برای بخش‌های جداگانه این رویداد است. مهم‌تر این‌که بازدیدکنندگان حرفه‌ای قادر خواهند بود تا فناوری‌های مختلفی را که به فرآیند تولیدی مشابه تعلق دارند، به‌طور یکجا ببینند. به معنای دیگر، در یک بازدید، بازدیدکنندگان می‌توانند راهکارهای تکنولوژیکی برای نیازهای مختلف را در یک فرآیند یا چرخه تولیدی مشاهده کنند.

 

نمایشگاه Print4All در چه زمینه‌هایی برگزار می‌شود و شرکت‌های حاضر در آن چه نوع شرکت‌هایی خواهند بود؟

Print4All میزبان تمام راهکارهای چاپ و کانورتینگ برای نیازهای تجاری، تولیدی و ارتباطی است. این نگرشی کاملا تازه در حوزه نمایشگاهی است که در ارتباط بسیار نزدیک با بازار انجام می‌شود با این هدف که فرصت‌ها و شبکه‌های تجاری بسیار خوبی را برای تولیدکنندگان ایجاد کند. همزمان به چاپخانه‌ها، صاحبان نام‌های تجاری، خرده‌فروشان و ایده‌پردازها این شانس را می‌دهد که به درون آخرین پیشرفت‌ها در فرآیندهای چاپی بیایند و از ایده‌ها و پیشنهادها و مباحث تجاری بهره‌مند شوند. Print4All البته هدف دیگری را نیز در سر می‌پروراند: وسیله‌ای باشد برای آموزش‌های حرفه‌ای- زمینه‌ای برای کشف و آشنایی با پتانسیل‌های بازار، برای ارایه آخرین نوآوری‌های فنی و برای به‌روز کردن و دریافت تئوری‌های آموزشی. تمام این موارد از طریق پروژه‌های نمایشگاهی همچون PrintMAT یا برنامه‌هایی از طریق پروژه‌های دانشگاهی در زمینه‌هایی همچون به‌کارگیری کاغذ و سایر رویدادهای غنی آموزشی در خلال برگزاری نمایشگاه صورت خواهد گرفت. سری سمینارهایی با نام «intensive seminars»،  برنامه‌ای که بر موضوعات فنی تمرکز دارد و «The future of» و «networking meetings» که بر ملاقات‌های تجاری و سمینارهای آموزشی برای متخصصین کاربرد دارند. این برنامه‌ها فرصت‌هایی منحصربه‌فرد برای یادگیری خلاقیت‌های تجاری خواهند بود. همچنین منبعی از الهام و ابزاری برای درک آینده و نگرش‌های بعدی این صنعت.

 

آیا می‌توانید چند برند معروفی را که تا به حال در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، نام ببرید؟

در کنار برندهای بزرگی همچون UTECO، OMET، KBA و BOBST، هنوز ثبت‌نام از بسیاری شرکت‌های دیگر ادامه دارد. مطمئن هستیم که این نمایشگاهی رویدادی مهم، جذاب و ترکیبی برای بازار به‌شدت رو به تکامل و جهش خواهد بود.

 

شرکت‌های ایرانی که بخواهند در این نمایشگاه حضور داشته باشند، از چه مزیت‌هایی بهره خواهند برد.

ما مطمئن هستیم که Print4All، به خاطر شکل منحصربه‌فرد اجرایش، فرصتی بسیار مهم برای تمام سازمان‌هایی که آن را باور داشته باشند، به وجود خواهد آورد. تلاشی که برای طراحی و محتویات آن شده است، این رویداد را بسیار متفاوت جلوه خواهد داد. علاوه بر این، ایتالیا بازاری جذاب برای انجام کارهای نمایشگاهی است. مرکزیت آن در منطقه مدیترانه، به این کشور موقعیتی استراتژیک داده که غنی از ارتباط‌های تجاری است. ایتالیا، بیش از این، ارتباط‌های تجاری بسیار قوی با کشور شما از قدیم داشته است. به همین خاطر هم بازاری مهم است و هم فرصتی استثنایی برای تجارت با سایر کشورهای اروپایی پدید می‌آورد.

 

آیا تسهیلات خاصی برای غرفه‌داران ایرانی وجود دارد؟

ما در حال کار بر روی یک پیشنهاد برای حضور ویژه ایرانیان به شکلی هستیم که علاوه بر جایگاه مناسب در سالن از بعد ظاهری، بتوانیم توانایی‌های آنان را نیز به منصه ظهور بگذاریم. ما با غرفه‌گذاران متفاوتی در حال مذاکره و تبادل‌نظر هستیم. نظرات گوناگون را می‌شنویم و در پی این هستیم تا به جمع‌بندی مناسبی برسیم. امیدوارم که شرکت‌های ایرانی این فرصت را به درستی بشناسند و از آن استفاده کنند. ما در صورت تشکیل پاویون ایران، آن را به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه معرفی خواهیم کرد.

 

Giuseppe Garri, The Innovation Alliance, بسته‌بندی, انواع پلاستیک‌,  سهیل چهره ای, چاپ‌های صنعتی, گرافیک‌های شخصی بسته‌بندی, نمایشگاه Print4All,

آیا غرفه‌داران ایرانی از جانب انجمن‌های مرتبط ایتالیایی، پشتیبانی می‌شوند؟

این ایده توسط انجمن‌های ARGI و ACIMGA شکل گرفته است، دو انجمنی که تولیدکنندگان صنعت گرافیک را پشتیبانی و نمایندگی می‌کنند. این دو سازمان همراه با Fiera Milano، به نوعی مسوول برگزاری این نمایشگاه هستند و سیاست‌گذاری‌ها را انجام می‌دهند.

نقش آن‌ها از این جهت دارای اهمیت است که انجمن‌ها و موسسات دیگری را نیز که با این پروژه مرتبط هستند به کار می‌گیرند. از جمله این ادارات می‌توان به بخش بازرگانی سفارت ایتالیا در کشورهای مختلف اشاره کرد که وظیفه یافتن و مدیریت خریداران بین‌المللی را برعهده دارد. همکاری این بخش است که تضمین می‌کند غرفه‌داران دیگر نباید نگرانی بابت حضور خریداران حرفه‌ای داشته باشند.

 

آخرین مهلت برای ثبت‌نام چه زمانی است.

ما نمی‌خواهیم شرکت‌ها را در عجله بیاندازیم اما این بدون شک صحیح است که آنهایی که زودتر ثبت‌نام می‌کنند در تعیین مباحث تجاری و سیاست‌گذاری‌ها و همچنین جانمایی در اولویت قرار می‌گیرند. همانطور که گفتم ما در حال شنیدن نظرات و نیازهای انجمن‌هایی هستیم که می‌خواهند در نمایشگاه حضور داشته باشند. ما با اشتیاق منتظر نظرات و تماس های شرکت‌های مشتاق ایرانی نیز خواهیم بود.