این نوع بسته‌بندی که در سال‌های اخیر برای عرضه انواع گوشت قرمز و سفید، ماهی، پنیر و سوسیس بیش از پیش استفاده می‌شود، نوعی خاص از بسته‌بندی اسکین با کیفیت بسیار بالا با استفاده از فیلم‌های بسته‌بندی خاص است.

بسته‌بندی, بسته‌بندی اسکین, فیلم‌های بسته‌بندی, بسته‌بندی آسان بازشو, سیل سخت, سیل نرم, بسته‌بندی ماهی

مشخصات اصلی

خاصیت اصلی این بسته‌بندی حفظ ظاهر زیبای محصول به مدت زمان طولانی و نمایش آن به مشتری است. همچنین وکیوم شدن بسته باعث افزایش زمان ماندگاری می‌شود و از خروج مایعات بعد از بسته‌بندی با توجه به چسبیدن فیلم بسته‌بندی به سطح محصول جلوگیری به عمل می‌آید. این نوع بسته‌بندی بر روی سری‌هایی خاص از ترموفرمرهای شرکت‌های معتبر قابل تولید بوده و همچنین امکان تولید توسط تری سیلرهای اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز فراهم است.

امکان به کار گیری بسته‌بندی آسان بازشو (easy peel) بر روی این بسته‌ها

در بسته‌بندی مولتی فرش (Multifresh)، امکان طراحی بسته‌بندی محصولات تا ارتفاع ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر بالاتر از ظرف و در عمق‌های مختلف قابل اجرا است. در صورت نیاز نیز می‌توان ظروف با شکل‌های مختلف (گرد/منحنی/مستطیل و…) طراحی کرد.

بسته‌بندی, بسته‌بندی اسکین, فیلم‌های بسته‌بندی, بسته‌بندی آسان بازشو, سیل سخت, سیل نرم, بسته‌بندی ماهی
مشخصات فیلم‌های بسته‌بندی Multifresh

فیلم‌های بسته‌بندی مخصوص اسکین با نام کلی Multifresh بازاریابی شده و در سه دسته مختلف برای بسته‌بندی‌هایی دارای ارتفاع از لبه در سه اندازه ظرف تخت، متوسط و بلند طبقه‌بندی می‌شوند که فیلم‌های زیر و روی بسته مخصوص این نوع بسته‌بندی هستند. فیلم‌های زیر بسته‌بندی از جنس  APET و PS در رنگ‌های مختلف و با لایه‌های مختلف ارایه می‌شوند. به دلیل ضخامت بسیار کم فیلم‌های Multifresh، حجم مواد بسته‌بندی مورد نیاز کمتر از انواع مشابه است.

بسته‌بندی, بسته‌بندی اسکین, فیلم‌های بسته‌بندی, بسته‌بندی آسان بازشو, سیل سخت, سیل نرم, بسته‌بندی ماهی

انواع مختلف فیلم‌های Multifresh از نظر کاربردی می‌توان به شرح زیر دسته بندی کرد:

1-    فیلم‌های ویژه سیل نرم: برای محصولات جامد و خشک مثل سالامی و اسلایس‌های پنیر استفاده می‌شود.
2-    فیلم‌های ویژه سیل سخت: برای محصولات آبدار که امکان خروج آب از محصول وجود دارد، کاربرد دارد که فیلم رو به فیلم زیر محکم می‌چسبد و برای باز کردن بسته از برش در یک ضلع بسته استفاده می‌شود.
3-    فیلم‌های تک‌لایه: APET، PVC و PP برای زیر و فیلم رو، متناسب با این اجناس با توجه به بازیافت آنها تک‌لایه طراحی می‌شوند.
4-    فیلم‌های مخصوص محصولات تیز: مثل استخوان، ماهی و…
5-    فیلم‌های مخصوص با نفوذپذیری بالا نسبت به اکسیژن: برای بسته‌بندی ماهی
 

از آنجا که صنایع ایران با توجه به افزایش رقابت داخلی و نیاز به افزایش صادرات در پی بهبود کیفیت و افزایش تنوع محصولات خود هستند، انتخاب بسته‌بندی‌های با کیفیت و مدرن می‌تواند تا سال‌ها باعث دیده شدن محصولاتشان در قفسه فروشگاه‌های داخل و خارج از کشور شود و بدین وسیله فروش خود را افزایش داده و یا در برندسازی موفق‌تر از پیش قدم بردارند.