نور هم به‌صورت طبیعی و هم مصنوعی- دشمن بسیاری از محصولات به‌ویژه غذایی است. برای کمک به صاحبان نام‌های تجاری برای داشتن بسته‌بندی‌های غذایی محافظت‌کننده در برابر نور، Noluma International LLC از فناوری انحصاری محافظت نوری برای اندازه‌گیری، ارزیابی و تایید بسته‌بندی‌ها استفاده می‌کند. به‌عنوان یک ارایه‌دهنده خدمات، Noluma با خریداران و تامین‌کنندگان بسته‌بندی کار می‌کند تا بسته‌بندی‌هایی را با بیشترین حد محافظت در برابر نور تولید کنند. Div Chopra مدیر شرکت به سوالات ما درخصوص آخرین فناوری و خدمات شرکت پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

 

 

بسته‌بندی‌های غذایی, بسته‌بندی‌های غذایی محافظت‌کننده در برابر نور, طراحی بسته‌بندی‌, ساختارهای بسته‌بندی, مواداولیه بسته‌بندی, بسته‌بندی استاندارد,

 

 

 Noluma چه نوع محصولاتی را تولید و به فروش می‌رساند؟

مواد اولیه تاییدشده شرکت می‌توانند در بخش‌های مختلف کالاهای مصرفی شامل لبنی، روغن‌های خوراکی، دارویی، آرایشی، آبمیوه و سایر نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 مشتریان خاص Noluma چه کسانی هستند- شرکت‌های تولیدکننده موادغذایی یا تولیدکنندگان مواداولیه بسته‌بندی؟

خدمات ما برای شرکت‌های تولیدکننده کالاهای مصرفی در صنایع مختلف است. اگرچه Noluma به تازگی بیشتر بر روی کار با شرکت‌های لبنی با هدف کاهش صدمات نورهای درون کارخانه و فضاهای بسته بر روی طعم و مواد مغذی این نوع از محصولات متمرکز شده است.

برای شبیه‌سازی این آسیب،‌ دانشمندان غذایی که بر روی تاثیر نور بر مواد مغذی شیر کار می‌کنند به نتایجی دست یافته‌اند:

* تنها پس از 2 ساعت قرار گرفتن در معرض نورهایی که در مراکز خرده‌فروشی وجود دارد، شیر شروع به از دست دادن ویتامین A می‌کند.

* پس از 16 ساعت از قرار گرفتن بسته شیر بدون چربی در معرض نور، کمتر از نیمی از ویتامین A آن (49درصد) باقی می‌ماند آن هم در بطری‌های متداول پلاستیکی.

* پس از یک ساعت قرار گرفتن در معرض خورشید، ریبوفلاوین در شیر پاستوریزه تا 28درصد کاهش می‌یابد.

* پس از 14 ساعت قرار گرفتن بطری PET در نور خرده‌فروشی‌ها، کاهش چشمگیری در مواد مغذی شیر غنی‌شده و کم‌چرب UHT، اتفاق می‌افتد. 45درصد ریبوفلاوین، 60درصد ویتامین A و 80درصد ویتامین D.

* پس از 12 هفته از تابش نورهای موجود در خرده‌فروشی‌ها، ارزش غذایی شیرهای UHT به شکل دراماتیکی کاهش می‌یابد؛ 93درصد ویتامین A، 1۰0درصد ویتامین B12 و درصد۶۶  ویتامین D.

 

* کمی از فناوری Noluma برای محافظت محصولات بسته‌بندی شده از تابش نورها بگویید.

اندازه‌گیری و تخمین ظرفیت محافظتی بسته‌بندی در برابر نور بر پایه تغییرات محصولی که درون آن است، انجام می‌پذیرد.

با استفاده از فناوری انحصاری، ما آزمایشات خود را بر روی محتویات محصولات مختلف که تغییرات منفی را به خاطر قرار گرفتن در معرض نور شامل LEDهای خانگی، نورهای یخچال و فلورسنت خرده‌فروشی‌ها- تجربه می‌کنند، انجام می‌دهیم. به عنوان مثال، ما از ریبوفلاوین (ویتامین B2) به عنوان نشانگری برای اندازه‌گیری تاثیر قرار گرفتن در معرض نور در محصولات لبنی استفاده می‌کنیم. نوری که به‌عنوان کاتالیست در کاهش سایر ویتامین‌ها نیز عمل می‌کند.

فناوری‌ای که Noluma استفاده می‌کند شامل دو هفته در معرض نور قرار دادن و اندازه‌گیری تغییر در محتویات در هر 2 ساعت است. هر چه که نشانگر کاهش یابد می‌توانید پی ببرید که کیفیت، تازگی، میزان مواد مغذی و موارد مشابه در حال از هم پاشی هستند. Noluma سپس مشخص می‌کند که برای هر محصولی تا چه میزان جلوگیری از ورود نور از طریق طراحی بسته‌بندی‌هایشان را باید انجام داد.

 

* چگونه می‌‌توانید سرعت در معرض نور قرار گرفتن را افزایش دهید و نتایج آزمایش را تضمین کنید؟

Noluma خلاقیت را به شیمی، آنالیز ، مهندسی و کمک تیم های فنی متنوع افزوده تا بتوانند با مشکلات مربوطه و بعضا غیرقابل پیش‌بینی چالش کند. شرکت وسیله‌ای برای شبیه‌سازی تاثیر نور در چارچوب‌های زمانی مشخص و سرعت بخشیدن به آن اختراع کرده است. دقت و صحت این روش نیز تایید شده است.

 

* Noluma چگونه آسیب به نشانگرها را اندازه‌گیری می‌کنند؟

شرکت فناوری‌ای را در اختیار دارد که با آن، سیستم‌های مختلف نشانگر را مانیتور می‌کند و از روش‌های پیشرفته تحلیلی برای ارزیابی تغییرات هنگامی که نشانگر در معرض نور قرار می‌گیرد، استفاده می‌کند. در برخی مواقع، تغییرات چندگانه در سیستم نشانگر به صورت همزمان با به‌کارگیری روش‌های مکمل مانند تکنیک‌های طیف‌سنجی و رنگ‌نگاری اندازه‌گیری انجام می‌شود و در فناوری Noluma کاملا به صورت سفارشی تنظیم می‌شود تا کشف کند چه اتفاقی برای محتویات حفاظت شده افتاده است.

* شما برای انجام آزمایشات بر روی بسته‌ها، از چه نورهایی استفاده می‌کنید.

ما از منابع گسترده‌ای از نورهای شرطی که طیف و شدت آنها قابل کنترل هستند استفاده می‌کنیم. اندازه‌گیری‌های عادی با استفاده از طیف نور کامل انجام می‌شود تا ارزیابی گسترده‌ای از تاثیر نور داشته باشیم اگرچه فناوری می‌تواند از نوارهای رنگی خاصی برای کمک به تحقیق استفاده کند.

 

* چه نوع از ساختارهای بسته‌بندی را مورد آزمایش قرار می‌دهید؟

تقریبا همه محصولات می‌توانند تحت تاثیر منفی نورهای درون اتاق مانند LED یا فلورسنت قرار گیرند. به همین خاطر تمام بسته‌بندی‌ها می‌توانند به گونه‌ای طراحی و بهبود یابند تا محافظت بیشتری را ایجاد کنند که این کار با کمک اندازه‌گیری‌های ما ممکن می‌شود. ما می‌توانیم طراحی بسته‌بندی برای تمام محصولات بسته‌بندی شده را اندازه‌گیری، ارزیابی و راهنمایی کنیم آن هم بر پایه مواد اولیه، شکل یا محتویات. پس از  آن Noluma بسته‌بندی نهایی را برای اطمینان مصرف‌کننده در محافظت نوری تایید می کند.

نکته منحصر‌به‌فرد فناوری ما این است که می‌تواند محافظت نوری بسته‌بندی را در ارتباط با عامل اولیه در محتویات اندازه‌گیری کند. چنانچه همه استانداردهای ما رعایت شوند، می‌توانیم تضمین دهیم که بسته محافظت نوری بالایی را برای محتویاتش به ارمغان آورده است.

انواع مختلف بسته‌بندی و محصولات، می‌توانند درجات مختلف محافظت را داشته باشند و هنگامی ما می‌توانیم موردی را تایید کنیم که تمام استانداردهای ما را رعایت کرده باشد.

 

* Noluma چه توصیه‌هایی را برای بهبود شرایط یک بسته‌بندی در بحث محافظت نوری (مواداولیه، ساختار، سیل، درب) ارایه می‌کند؟

بله. در تمام موارد بالا- از مواداولیه گرفته تا لفاف‌های تزیینی و محافظتی و نیز ساختار و نوع سیل و درب، راهکارهای خاص خودشان را دارند. آزمایشات به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا درک بهتری از آسیب‌پذیری بسته‌بندی‌هایشان داشته باشند و بتوانند در طراحی بسته‌بندی‌هایشان از آن استفاده کنند.

 

* آیا در پیشنهادهایتان برای مواداولیه بسته‌بندی، مواد شفاف را نیز پیشنهاد می‌دهید؟

بله. ما می‌توانیم باتوجه به الزامات خریدارانمان و با همکاری شرکا، پیشنهادات طراحی بسته‌بندی را به آن ها بدهیم. می‌توانیم به حداکثر محافظت در برابر نور با هر ماده اولیه بسته‌بندی دست یابیم.

 

* آیا افزودنی‌های مقاوم در برابر UV که بتوانند به بسته‌بندی‌ها افزوده شوند را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهید؟

ما شرکت ارایه‌دهنده خدمات هستیم نه فروشنده. اما می‌توانیم با کانورترها یا تولیدکنندگان بطری برای داشتن بهترین کیفیت همکاری کنیم.

 

* صاحبان نام‌های تجاری در حال حاضر چگونه فساد یا کاهش کیفیت محصولاتشان را اندازه‌گیری می‌کنند؟

تولیدکنندگان به خوبی با تجهیزات تخمین میزان فساد محصولاتشان مجهز شده‌اند و در این راستا هر کاری را برای صحت این موضوع انجام می‌دهند. اما نور و میزان آسیب آن به محصولات، دانشی تازه در بسیاری صنایع است زیرا در گذشته تصور می‌شد نورهای درون اتاق تاثیری بر فساد محصولات ندارد.

 

* تاییدیه‌های شرکت شما چگونه به اطلاع مصرف‌کننده می‌رسد؟ آیا بر روی بسته‌بندی نشانی از شما وجود دارد؟

لوگوی Noluma تایید می‌کند که بسته‌بندی استاندارد طلایی برای محافظت از نور را داراست و بسته‌بندی به محصول برای داشتن تازگی، کیفیت و موادغذایی تازه کمک می‌کند. یعنی این‌که بسته‌بندی تاییدشده، به بهترین شکل ممکن محصول را از نور محافظت می‌کند و طول عمر آن تا حد ممکن طولانی شده است.

مصرف‌کنندگان باید مراقب برندهایی که ادعای محافظت کالاهایشان در برابر نور دارند و در عمل این کار را نمی‌کنند، بشناسند. این مانند عامل محافظت از نور خورشید (SPF) در لوسیون ضدآفتاب است: SPF 10 یا 15 نمی‌تواند به قدر کافی در برابر آسیب‌های خورشید پوست شما را محافظت کند.