هنر بسته بندی: شرکت ESKO همراه با شرکت‌های خواهرش Pantone، X-Rite و AVT به تازگی نتایج تحقیقی با نام «بسته‌بندی و خریداران دیجیتالی: تلاقی انتظارات در غذا و نوشیدنی» را منتشر کرده‌اند که نیازها و درخواست‌های خریداران بسته‌بندی غذا و نوشیدنی را پررنگ کرده است.

 بسته‌بندی غذا, بسته‌بندی غذا و نوشیدنی,

آمار تحقیق:

* تنها 8/0 درصد از خریداران اصلی ابراز داشتند که تا به حال نوشیدنی وغذای آنلاین خریداری نکرده‌اند.

* 33درصد از کسانی که خرید آنلاین کرده بودند، راحتی را به‌عنوان اصلی‌ترین و 43 درصد از پاسخ‌دهندگان، قیمت مناسب‌تر را علت اصلی عنوان کردند.

* 75درصد از خریداران پیش‌بینی کردند که خرید اسنک‌های آنلاین در 18ماه آینده بیشتر خواهد شد.

* 9درصد از خریداران اصلی ابراز داشتند که خرید آنلاین این غذا و نوشیدنی‌ها اولویت اصلی آن‌ها نیست و آن‌ها در آینده نیز بدین شکل خرید نخواهند کرد.

بسته‌بندی نقشی اساسی در ایجاد تمایز بین کالاها در فروشگاه‌های واقعی (غیرمجازی) ایفا می‌کند. تمام تلاش فروشندگان و تولیدکنندگان کالاهای مصرفی بسته‌بندی این است که خریدار محصول آن‌ها را لمس کند. خریداری که کالایی را لمس کند، به احتمال بیشتری آن را می‌خرد. ظاهر بسته و تاثیری که در درون دستان خریدار می‌گذارد نیز موضوعی بسیار مهم است. متدهای خاص فروش درون فروشگاهی نیز تاثیرگذاری خود را ثابت کرده‌اند. 20درصد از خریداران گفتند که کالاهایی را که به تازگی عرضه شده بودند اما نمایشگر ویژه‌ای برای نمایش داشتند و یا نمونه‌ای از آن‌ها برای آزمایش در اختیارشان گذاشته شده بود را خریداری کرده‌اند.

انتظارات خریداران آنلاین

تجربیات آنلاین و آفلاین باید آیینه همدیگر برای نشان دادن انتظارات خریدار باشند. چه به صورت آنلاین خرید کنند چه کالا را از قفسه فروشگاه بردارند، بسته‌بندی و تجربه آن باید برای مصرف کننده یکسان باشد.

* 47درصد از خریداران توقع دارند که محصول درون بسته و تصویر آن بر روی بسته‌بندی یکسان باشد.

* تنها 9درصد با عدم تطابق رنگ بسته‌بندی با محصول درونش مشکلی نداشتند.

* 26درصد از خریداران اصلی که کالا را بازپس فرستاده بودند علت این کار را تصور وجود مشکلی در بسته‌بندی یا جعل کالا عنوان کردند.

مدیر فروش جهانی شرکت، ٍJohn Elworthy می‌گوید: «بدون آگاهی از مفهوم و ابزارهایی که خریداران بدان وسیله قصد دریافت کالا را دارند، صاحبان نام‌های تجاری و فروشندگان ریسک از دست دادن مشتری را خواهند داشت.»

مدیر Esko، Udo Panenka نیز می‌افزاید: « با اتصال زنجیره ارزش بسته‌بندی از طریق آخرین فناوری‌های بسته‌بندی، شرکت‌های تولیدکننده کالاهای سریع‌المصرف، قادر خواهند بود تا ارتباط بهتری با مصرف‌کنندگان بگیرند و تجربه خرید آنها را بهبود بخشند. کانورترها و تولیدکنندگان بسته‌بندی نیز همکاری خود را با صاحبان برند بیشتر خواهند کرد تا نهایت رضایت خریدار را جلب کنند.»