هنر بسته بندی: بسته بندی نقش مهمی در صادرات خرما ایفا می‌کند. فروش فله‌ای خرما و یا فروش با بسته بندی های نامناسب نمی‌تواند به خوبی نظر کشورهای خارجی را به خود جلب کند و همین موضوع تا حدی می‌تواند موجب کاهش صادرات و در ادامه کاهش ارزآوری شود. به همین دلیل مدتی است که طراحی بسته بندی های خلاقانه و مطرح، به دغدغه بسیاری از فعالان این حوزه تبدیل شده است.

طراحی بسته بندی خرما, طراحی بسته بندی های خلاقانه, طرح‌های بسته بندی, طراحی صنعتی,

در همین راستا مسابقه «طراحی بسته بندی خرما با هدف صادرات» به سفارش کارگزاری توسعه توانمندی‌های نوآوری و کارآفرینی منطقه ۵ و توسط پلتفرم نوآوری باز پرابلم برگزار می‌شود. هدف این مسابقه توانمندسازی مناطق محروم کشور، بهبود وضعیت صادرات خرما و دستیابی به طرح‌های بسته بندی خرما که پتانسیل تجاری سازی دارند، است. از جمله حامیان این مسابقه می‌توان به موسسه دانش‌بنیان برکت و سازمان فناوری اطلاعات ایران اشاره کرد. مجموع جوایز این مسابقه 23 میلیون تومان است که به ترتیب به تیم اول 11 میلیون تومان و به تیم دوم 7 میلیون تومان تعلق می‌گیرد. همچنین یک جایزه ویژه استانی نیز در این مسابقه در نظر گرفته شده است که به تیم‌هایی تعلق خواهد گرفت که از استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان در مسابقه شرکت می‌کنند.

این مسابقه با ثبت نام که در آبان ماه انجام می‌شود آغاز خواهد شد. در قدم بعدی شرکت‌کنندگان باید در مرحله اول بازار هدف صادراتی را انتخاب کنند و به طور کلی در خصوص وضعیت خرما و بسته بندی آن تحقیقاتی اولیه انجام دهند. در مرحله پس از آن که تا دی ماه ادامه دارد، شرکت‌کنندگان باید طرح‌های بسته بندی را نهایی کنند. اختتامیه این مسابقه در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

تیم داوری این مسابقه که وظیفه داوری طرح‌ها و آثار ارسالی را به عهده دارد از افراد خبره در حوزه طراحی صنعتی، بسته بندی و خرما تشکیل شده است. مهندس حامد بدرآبادی، دکتر مقداد تکلوزاده، دکتر محمد رزاقی، خانم شهرزاد اسفرجانی، دکتر حمیرا غفاری و دکتر نسرین مقدم داوران این مسابقه هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مسابقه، می‌توانید به وبسایت problem.ir مراجعه کنید. همچنین شماره تماس 02166907332 نیز پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.