در درست کردن کل بسته یا حتی تکه کوچکی از آن، لیبل‌ها مسلما یکی از مهمترین بخش‌ها و اجزای یک بسته هستند. لیبل به مشتری می‌گوید چه چیزی در درونش است، هویت برند چیست، مواد مغذی درون آن کدام است و بیشتر از این‌ها، لیبل‌ها مهمترین ابزار ارتباطی با مصرف‌کننده‌ای هستند که کالا را می‌خرد و به خانه می‌برد.

کالاهای بسته‌بندی شده, لیبل‌های کاغذی پشت چسب‌دار, بسته‌بندی‌های ترموفورم, لیبل‌های حساس به حرارت, سیل‌های حساس به فشار, لیبل‌های حساس به فشار

بر پایه گزارش The Freeclonia Group، نیاز جهانی به لیبل با 9/4درصد افزایش سالانه به 7/57 میلیارد مترمربع در سال 2018 رسید که ارزشی در حدود 114 میلیارد داشت. این نیرو و قدرت تجدیدشده در تولید، مهمترین عامل رشد بوده است. علاوه بر این، شتاب توسعه اقتصادی جهانی پس از آخرین رکود اقتصادی، افزایش هزینه‌های مصرفی در کالاهای بسته‌بندی شده را در پی داشت. این موضوع در بسیاری از مناطق توسعه یافته جهان صادق است، جایی که میزان هزینه‌های مصرفی به سرعت رو به افزایش است.

گزارش همچنین به این موضوع می‌پردازد که لیبل‌های حساس به فشار به خاطر عملکرد عالی‌شان بازار را هدایت خواهند کرد. گزارش می‌افزاید که لیبل‌های کاغذی پشت چسب‌دار جایگاه خود را به تدریج از دست خواهند داد که روزگاری بر کل بازار تسلط داشتند. با این وجود، لیبل‌های دارای چسب، هنوز هم بزرگترین بخش بازار را در اختیار خواهند داشت به‌ویژه در مناطق در حال توسعه جایی که هزینه‌های آزمایشگاهی پایین‌تر است. سایر شکل‌‌های لیبل شامل اسلیوها و IML، به گرفتن سهم خود از بازار ادامه خواهند داد به‌ویژه در بخش غذا و نوشیدنی.

«ویژگی‌هایی همچون پاره کردن/ سیل مجدد بر روی بسته‌بندی‌های ترموفورم و انعطاف‌پذیری رشدی سریع خواهند داشت.» Anh Marella مدیر Avery Dennison  ادامه می‌دهد: «لیبل‌های حساس به فشاری که قابلیت دربندی مجدد دارند، بخش اصلی از این موضوع هستند. مصرف‌کنندگان زندگی پرمشغله‌ای دارند و در پی این هستند که زندگی خود را راحت‌تر و آسان‌تر کنند. مدیران برند نیز به دنبال راه‌هایی هستند تا محصولات خود را در بازار متمایز کنند در حالی که از لحاظ قیمت نیز به صرفه باشند.»

 

کالاهای بسته‌بندی شده, لیبل‌های کاغذی پشت چسب‌دار, بسته‌بندی‌های ترموفورم, لیبل‌های حساس به حرارت, سیل‌های حساس به فشار, لیبل‌های حساس به فشار

Avery Dennison بازار لیبل را تکان داد هنگامی که لیبل‌های حساس به حرارت قابل دربندی مجدد را به بازار ارایه کرد و رقبا را به گوشه‌ای راند. پروژه Select Solutions Reclosure این شرکت، راهکارهای کاربردی برای لیبل‌های حساس به فشار است که به‌عنوان لیبل دربند هایبرید جایگزینی برای زیپرها، درب‌های چفت‌شونده و فیلم‌های سیل مجدد خواهند بود.

این تولیدات سه‌گانه شامل R1490، R3500، R3400  می‌شوند. R3400 ویژگی منحصربه‌فردی همچون قابلیت پاره شدن چندگانه را دارد که آن را مناسب برای دربندی محصولات خشک مجدد می‌کند. R3500 نیز مناسب دربندی مجدد محصولات غیرخشک است و درنهایت R1490 ویژگی ضد سفیدشدگی در آب را دارد که آن را مناسب برای دربندی مجدد محتویات با درصد بالای رطوبت می‌کند.

Marella می‌افزاید: «لیبل حساس به فشار قابل دربندی مجدد می‌تواند با جایگزینی بسته‌بندی‌های موجود دربندی/ سیل مجدد فعلی مانند زیپرها، اسلایدرها و سیل‌های حساس به فشار، باعث کاهش ضایعات شود. هنگامی که راهکارها پاسخ نیازهای مصرف‌کننده را ندهند، وی اغلب بسته‌بندی را دور می‌اندازد و از بسته‌های مجزا مانند پاکت‌های دورانداختنی استفاده می‌کند. این باعث می‌شود که همزمان دو بسته‌بندی به جریان زباله انداخته شود. بسته‌ای که به طرز موثری باز و بسته می‌شود، راهکاری باثبات‌تر است و می‌تواند این روند را متوقف کند.»

 

برخی تولیدکنندگان پا را از این فراتر گذاشته‌اند و فناوری و ویژگی‌های ضدجعل را با هم درآمیخته‌اند تا ظروفشان را هوشمندتر سازند. به‌عنوان نمونه به کارگیری محصولات شرکت Thin Film در آنهاست. تگ‌های NFC OpenSense به هر بطری وصل می‌شوند تا مانع از جعل، پرکنی غیرمجاز و تسهیل احراز هویت محصول شوند. تگ‌ها برای هر ظرف به صورت جداگانه نصب می‌شوند و می‌توانند بین محصولات از بابت مشخصات کارخانه، محل تولید و… به مشتری اطلاع‌رسانی کنند.

با استفاده از اپ مشتری Thin Film و پلتفورم ابری آن، تگ می‌تواند به صورت بی‌سیم اطلاعات هویتی را در اختیار خریدار قرار دهد و به گوشی هوشمند او بفرستد. علاوه بر این، هر تگ به صورت منحصربه‌فرد قابل شناسایی و ردیابی است و نمی‌توان آن را شبیه‌سازی کرد.

 

کالاهای بسته‌بندی شده, لیبل‌های کاغذی پشت چسب‌دار, بسته‌بندی‌های ترموفورم, لیبل‌های حساس به حرارت, سیل‌های حساس به فشار, لیبل‌های حساس به فشار

لیبل دیگری که توسط شرکت Constantia Flexibles به بازار عرضه شده، اثری حقیقتا هنری، به معنای واقعی کلمه است. بسیار حیاتی بود تا لیبل بتواند به بهترین شکل ایده طراحی را منتقل کند. برای این کار لیبل اسلیو 360درجه انتخاب شد. لیبل این اجازه را به کل بطری داد تا بتواند تمام طرح را در دو جلوه مات و براق پوشش دهد. لیبل با چاپگر INX International Inc.، ماشین جوهرافشان وب نازک دیجیتال UV مدل NW210 چاپ شد. فناوری انحصاری EVOLVE به کار گرفته شده در ماشین، می‌تواند 80 فوت در دقیقه را چاپ بزند. هدهای چاپی به کار رفته نیز Xaarcoo2 بودند.