هنر بسته بندی:  شرکت اسباب بازی لگو قصد دارد طی دو سال آینده قطعات اسباب بازی خود را با استفاده از بطری‌های بازیافت شده در بازار به فروش برساند.

 

 

 

این شرکت حدود ۳۵۰۰ قطعه مختلف تولید می‌کند اما هم اکنون با چالش به خطر انداختن محیط زیست روبروست؛ قطعاتی که در حال حاضر تولید می‌شوند ممکن است سالها و حتی برای چندین دهه باقی بمانند. این شرکت می‌گوید به دنبال مواد اولیه‌ایست که از نظر کیفی با محصولات کنونی که در بازار موجودند تفاوت چندانی نکند.

تیم بروکس، مدیر عامل این شرکت البته نگفته چه میزان از محصولات آینده را مواد بازیافت شده تشکیل خواهند داد اما “در اسرع وقت از بطری‌های بازیافت شده استفاده خواهد شد.”

لگو می‌گوید در اولین اقدام خود بطری‌‌های مشروبات غیرالکلی که از آمریکا آورده خواهند شد، را به قطعات اسباب بازی پلاستیکی تبدیل خواهد کرد؛ چون “پلاستیک‌های بازیافت شده از اقیانوس، به دلیل تنزل کیفی، مناسب نیست.”

البته تعداد دیگری از شرکتها محصولات خود را از پلاستیک‌های بازیافت شده تولید می‌کنند. شرکت لگو گفته است بسیاری از مشتریان، کودکان و بزرگسال، هنگام خرید درباره پایداری محصولات سوال می‌کنند. در سال ۲۰۱۸ میلادی، شرکت لگو در هدفگذاری خود اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمامی محصولات اصلی خود را از مواد پایدار تامین کند. در حال حاضر بخشی از قطعات اسباب بازی که لگو تولید می‌کند از مشتقات مواد نفتی (ای‌بی‌اس) هستند.

این شرکت سالانه بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیارد قطعات پلاستیکی اسباب بازی تولید می‌کند که ۵ درصد آنها از مشتقات مواد نفتی ساخته می‌شود. مابقی، حدود ۹۵ درصد از پلیمریست که از نیشکر حاصل می‌شود و بعدا در قطعات پلاستیکی بکار می‌رود.

این شرکت سالانه حدود ۱/۲۲ میلیون تن آلودگی کربنی دارد که یک سوم آن از ساخت محصولات این شرکت متصاعد می‌شود.مدیر عامل این شرکت گفته اقدام جدید به کاهش آلودگی منجر می‌شود.