ایسنا: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه شهرستان پاکدشت باید پایتخت گل و گیاه استان و کشور باشد افزود: جشنواره گل و گیاه در این شهرستان در طول برنامه ششم توسعه راه اندازی خواهد شد. در تشریح اجرای این طرح تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: در محورهای مهم سند برنامه ششم توسعه ویژه شهرستان پاکدشت موضوع راه‌اندازی جشنواره گل مطرح شد. این جشنواره گل در پاکدشت در طول برنامه ششم توسعه راه‌اندازی می شود و این شهرستان را در پایان برنامه به پایتخت گل استان و حتی کشور تبدیل می کند.

صنعت بسته بندی, بسته بندی گل

وی افزود: در جریان بررسی سند توسعه‌ای ویژه شهرستان مقرر شد تا در سال روزی ویژه برگزاری جشنواره گل در شهرستان مشخص شده، همچنین صنعت بسته بندی گل با توجه به برند خارجی آن بومی سازی شود. وی ادامه داد: ظرفیتهای گستردهای در سطح شهرستان وجود دارد اما ما در تبدیل پاکدشت به پایتخت گل و گیاه کشور برنامه‌ریزی خوبی نداشتیم در حالی که این شهرستان مقام اول تولید گل در کشور به میزان یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون گل شاخه بریده در طول سال را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه ۴ شهرک صنعتی در پاکدشت با ۳ هزار واحد تولیدی فعال است، اظهار کرد: با تبدیل واحدهای صنفی به صنعتی و آموزش فناوری به متقاضیان می شود شغل ایجاد کرد. همچنین مقرر شد، طی ۴ سال برنامه ششم، زمین های کشاورزی پاکدشت با سهم ۶۰ درصدی از فناوری نوین آبیاری شوند. وی افزود: با توجه به وجود ۱۴ هزار هکتار اراضی باغی، احداث گلخانه هم در دستور کار قرار گرفت تا در طول اجرای برنامه ۵ ساله توسعه به میانگین استان برسد.