هنر بسته بندی: کمپانیKHS در بخش ماشين‌آلات بسته‌بندي انتهاي خطوط تولید آشاميدني در بطری‌های شيشه‌ای، PET و قوطي به ابتكار تازه‌اي دست زده و براي اولين بار سه دستگاه شرينك، دسته‌زن و پالتايزر را در يك سیستم با نام InnoDry به بازار عرضه نموده است.

ماشين‌آلات بسته‌بندي, سیستم یکپارچه شرینک, دسته‌زن, پالتایزر, كمپاني KHS, خطوط تولید آشاميدني, بطری‌های شيشه‌ای, تسمه نقاله‌اي, بسته‌هاي شرينك‌شده, ظروف بسته‌بندی‌شده,  بسته بندی

خطوط ساخت كمپاني KHS با اين سیستم یکپارچه و انعطاف‌پذیر بسته‌بندی و پالت‌زنی، مزاياي جديدي را به همراه دارد كه ازجمله آن‌ها دسترسی بهتر به ماشين و نياز كمتر به نيروي اپراتوري را می‌توان نام برد. تسمه نقاله‌اي كه بسته‌هاي شرينك‌شده و دسته‌خورده را به ورودي دستگاه پالتايزر مي‌رساند به‌گونه‌اي انعطاف‌پذير طراحي و ساخته شده و طول بافر مورد استفاده براي هر سایز ظروف بسته‌بندی‌شده، متناسب و به‌طور اتوماتيك تنظيم مي‌شود. ضمن اين‌كه یک روبات مجهز به دوربین، چيدمان بسته‌ها در هر لایه پالت را با حداكثر دقت انجام می‌دهد.

 

نكات مهم و قابل توجه

 سیستم جدید شرينك و پالت‌زنی InnoDry در بخش انتهايی خط تولید قرار مي‌گيرد. به‌دليل تمهيدات و تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري متعددي كه در اين سيستم تعبيه ‌شده، جابه‌جايي بسته‌هاي محصول به آساني انجام مي‌شود و تسمه نقاله‌اي كه نقش بافر را در فاصله خروجي دستگاه شرينك و ورودي دستگاه پالتايزر ايفا مي‌كند، امكان انتقال پیوسته بسته‌ها به سمت پالتایزر را بدون اعمال فشار روی بسته‌ها و يا نیاز به گایدهای نگه‌دارنده، فراهم مي‌آورد. با یکپارچه شدن دستگاه‌هاي شرينك و دسته‌زن، بخش ردیف‌کن بسته‌ها روی تسمه نقاله حذف شده و همزمان با باز شدن فیلم شرینک از روی قرقره رول نایلون، نوار چسب مربوط به دسته هم روی فیلم الصاق می‌شود. بدین‌ترتیب هم در فضای مورد نیاز صرفه‌جویی شده و نيز به دخالت اپراتور در بخش تسمه نقاله‌ها ‌نیاز نخواهد بود. در نهایت این‌که بخش روباتیک چیدمان لایه‌ها در پالتایزر، نخستین سیستم از این نوع است که در صنعت آشامیدنی به‌کار گرفته شده است. یک دوربین، موقعیت و راستای بسته‌های ورودی را یافته و این اطلاعات را به یک سیستم چیدمان بسیار پویا منتقل می‌کند. با دخالت این دو سیستم، عملکرد بدون عیب بازوی روباتیک گیرنده بسته‌ها تضمین می‌گردد.

 

مزيت‌هاي بلوك ابداعي

  • خط توليد سريعا آماده بهره‌برداري مي‌شود و تغيير سایز سیستم به سرعت انجام می‌شود.
  • طراحی فوق‌العاده فشرده ماشین و طول كوتاه تسمه نقاله‌ها باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود.
  • به‌واسطه بهره‌گيري از تکنولوژی مبتکرانه با استفاده از یک روبات با کنترل دوربینی و با حذف بخش‌های ذخیره و گایدهای بسته‌های محصول بدون اعمال فشار به محصول، پالت‌زنی بهینه صورت می‌گیرد.

 

پایداری سیستم

  • توقفات اندك دستگاه و راحتي کاربری
  • فرسودگی کمتر، تعمیرات آسان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • کاهش هزینه‌های بهره‌برداری به‌واسطه عملکرد پیوسته دستگاه