ایسنا: شرکت پاناسونیک موفق به طراحی و تولید یک سبد خرید هوشمند شده که تمام اقلام خریداری شده را شناسایی کرده و آنها را بسته بندی می‌کند.

 

 

 

به نقل از دیلی میل، این سبد موارد قرار داده شده در داخل خود را تشخیص داده، قیمت آن را محاسبه می‌کند و آنها را برای مشتریان بسته بندی می‌کند. گفته می‌شود که هدف این شرکت از ساخت این سبد هوشمند، مکانیزه کردن روند خرید و عدم نیاز به حضور صندوقداران در فروشگاه‌های بزرگ است.

وقتی که این سبد هوشمند قیمت کالای خریداری شده را محاسبه کرد، کف سبد به صورت خودکار باز شده و جنس خریداری شده در داخل پلاستیک قرار می‌گیرد. پس از آن سبد از روی پلاستیک کنار رفته و مشتریان می‌توانند اجناس خریداری شده خود را بردارند.

به گزارش وال استریت ژورنال، پاناسونیک از این تکنولوژی در لاوسون، فروشگاه زنجیره ای در ژاپن، در اوزاکا رونمایی کرد. به گفته مقامات این شرکت با استفاده از این سبد هوشمند می‌توان در زمان مشتریان و هزینه‌های مرتبط با نیروی کار صرفه‌جویی کرد.

البته این سیستم هنوز کاملا خودکار نشده و مشتریان برای اطمینان بیشتر باید محصولات خریداری شده خود را قبل از قرار دادن در داخل سبد کنترل نمایند. شرکت پاناسونیک و فروشگاه لاوسون هر دو به تمام خودکار شدن این سیستم در ماه فوریه امیدوار هستند.

en.isna.ir