هنر بسته بندی / گزارش نمایشگاه Print4All: شاید کمتر کسی تصور حضور یک شرکت طراحی بسته بندی در نمایشگاهی بزرگ در قلب هنر اروپا را داشته باشد اما طراحان فردا در راستای ارتقای حرفه ای فعالیت های خود، این کار را انجام داد.

نمایشگاه Print4All, طراحی بسته بندی, شرکت طراحی بسته بندی, بسته بندی, شرکت طراحان فردا, حسین پژمان فرد, انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران, کلینیک تخصصی بسته بندی, گرافیک سطح بسته بندی, طراحی ساختار, ایجاد هویت سازمانی, طراحی گرافیک, طراحی صنعتی, نظارت چاپ, ماکت سازی, تولید بسته بندی, استندهای کارتنی سلولزی, استندهای محل فروش, گزارش نمایشگاه Print4All

شرکت طراحان فردا در سال 1378 با مدیریت حسین پژمان فرد عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، شروع به فعالیت نمود. طراحان فردا با ایجاد یک کلینیک تخصصی بسته بندی در رفع کمبودهای بسیار در حوزه طراحی ساختار و گرافیک سطح بسته بندی در ایران کوشیده تا با استفاده از توانایی گروهی و تکنولوژی های به روز (سخت افزاری و نرم افزاری ) در ارتقاء این مهم ، گامهای بزرگی بردارد.

پژمان فرد در ادامه و در خصوص زمینه های فعالیت شرکت چنین گفت: « این شرکت به صورت تخصصی در حوزه های مشاوره ، ایجاد هویت سازمانی ، طراحی ، چاپ و تولید بسته بندی فعالیت دارد و تیمی متشکل از افراد متخصص در حوزه های تحقیقات بازار ، طراحی گرافیک ، عکاسی ، طراحی صنعتی و نظارت چاپ می باشد که با دانش و اطلاع کامل از محیط بازار و کمبودهای اجرایی در این حوزه به فعالیت می پردازد. این واحد در کنار فعالیت های خدمات طراحی و مشاوره ای برای خدمات رسانی به شرکت ها و طراحان گرافیک مجموعه ای منسجم از ادوات و دستگاههای مربوط به حوزه بسته بندی هم چون دستگاه قدرتمند” برش دیجیتال ” برای تولید و ماکت سازی انواع بسته بندی ها ، لیبل  ، دنگلر ، وابلر ،شلف تاکر، استندهای ایستاده  و رومیزی محل فروش و…….. آمادگی ارایه خدمات را داراست.»

مدیر طراحان فردا از  شرکت هاچینگ سون فرانسه در ایران ، شرکت رضوان (شکلات باراکا) ، شرکت رایکا آلتون تسمه (کنتیننتال آلمان) ، شرکت یونیلیور ایران ، شرکت زعفران سحر خیز ، شرکت برسام شیرینی سلامت ، شرکت دمنده ، نگین خودرو (رنو) ، جهان نوین آریا (نیسان) ، دلونگی و… به عنوان مشتریان خود یاد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد:« مهمترین قسمت بعد از تولید بسته بندی ، مرحله نقطه فروش است . این مرحله به شما کمک می کند که کالای با کیفیت خود را در بازار رقابتی امروز ، به راحتی به فروش برسانید. طراحان فردا با تولید استندهای کارتنی و ایجاد تنوع در سایزها ، طرح ها  و انواع مختلف در دیده شدن و به یاد ماندن محصول در ذهن مخاطب در میان انبوه کالاها، کمک می کند. بنا به نوع محصول و انتخاب و طراحی نوع استند کارتنی (رومیزی و ایستاده) ، فرآیند طراحی استند شروع شده و این شرکت در هر تیراژ (یک عدد به بالا ) قابلیت تولید را دارد.»

وی مزیت های استندهای کارتنی سلولزی را این گونه عنوان کرد:

قابلیت چاپ پذیری کامل (افست) و ارتقاء کیفیت

تحمل بار تا 35 کیلوگرم (هر طبقه)

استفاده از قطعات پلاستیکی برای حفظ چارچوب و استحکام سازه

صرفه اقتصادی و افزایش تیراژ تولید

وزن کم و قابلیت جابجایی آسان

طراحی و تولید پایه های پلاستیکی و ایجاد فاصله استند از کف (افزایش طول عمر)

امکان  تجدید به صورت فصلی و ارائه نو آوری بیشتر برای ایجاد تنوع و حفظ مشتری

پژمان فرد اهداف این مجموعه از حضور در نمایشگاه را ارتقاء سطح کیفی و علمی در صنعت چاپ و بسته بندی و نیز ارایه خدمات تخصصی برندینگ ، طراحی هویت سازمانی ، طراحی گرافیک سطح بسته بندی ، تبلیغات و تولید بسته بندی  و استندهای محل فروش به شرکت های بین المللی که خواهان حضور در بازار ایران هستند، هچنین راهیابی به بازارهای خارجی در حوزه خدمات طراحی گرافیک عنوان کرد.