امروز محل فروش کالاهای مصرفی با انواع کالاها اشباع شده است و بسیاری از آن‌ها در دیگری ترکیب شده‌اند و به نوعی در دریای انتخاب مشتریان غرق می‌شوند. به همین علت برای تولیدکنندگان بسیار مهم است تا محصولاتشان را به گونه‌ای متفاوت از بقیه به نمایش بگذارند و بسیاری نیز به دنبال خلاقیت‌هایی هستند تا در دنیای بسته‌بندی بتواند محصولاتشان را بفروشد.

بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر, پاکت‌های ایستاده, پاکت‌های وکیومی, طرح‌های گرافیکی, طراحی بسته‌‌های انعطاف‌پذیر, ضایعات بسته‌بندی‌, صنعت بسته‌بندی, بطری‌های سخت,

بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر همچون پاکت‌های ایستاده و ترکیب فیلم‌های غیرقابل نفوذ برای استفاده در پاکت‌های وکیومی و قرعی، ممکن است به نسبت تازه‌وارد باشند اما تاثیرهای بسیاری در بازار خرده‌فروشی گذاشته‌‌اند. در ادامه این مقاله نگاهی کوتاه به مزیت‌های این نوع بسته‌بندی می‌اندازیم.

1- بسته‌بندی انعطاف‌پذیر بی‌نهایت قابل تنظیم و تطبیق است و می‌تواند با نیازهای کالا شما مطابقت پیدا کند. علاوه بر این، شما می‌توانید بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر را در شکل و اندازه‌های گوناگون سفارش دهید. حتی می‌توانید آن‌ها را به شکل‌های محصول یا برندتان درآورید تا در قفسه فروشگاه جذاب‌تر به نظر آید.

2- استفاده از بسته‌بندی انعطاف‌پذیر می‌تواند طول عمر محصول شما را افزایش دهد. این بسته‌بندی‌ها که از پلاستیک و آلومینیوم یا ترکیب این دو تولید می‌شوند، محافظت بسیار خوبی از محصول به عمل می‌آورند و چه در قفسه فروشگاه قرار گیرند یا در استندهای نقطه فروش آویزان شوند، مزیت‌های خوبی برای فروش ایجاد می‌کنند.

3- امروز خرده‌فروشان محصولاتی را می‌خواهند که می‌تواند خلاقانه بفروشد و پاکت‌های منعطف فرصت‌های فروش بی‌حد و مرزی را در اختیار می‌گذارد. به‌عنوان مثال پاکت‌های ایستاده می‌توانند در قفسه فروشگاه بایستند یا در نقاط مورد نظر به صورت آویزان قرار گیرد که این دروازه‌ای به فرصت‌های جدید بازاریابی را باز می‌کند.

4- بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر را می‌توان چند بار مصرف کرد. با ابزارهایی همچون انواع زیپرها، زیپرهای فشاری، زیپرهای کشویی و یا حتی لوله برای مایعات. از آنجایی که مشتریان امروزی به دنبال راحتی هستند، بسته‌ها نیز باید استفاده آسان و نیز قابلیت استفاده مجدد را داشته باشند.

5- در ساختار منحصربه‌فرد بسته‌بندی انعطاف‌پذیر از مواد غیرقابل نفوذی استفاده می‌‌شود که انعطاف‌پذیری‌شان امکان بسیار خوبی برای ایجاد طرح‌های گرافیکی را فراهم می‌سازد. از آنجایی که می‌توان با روش‌های پیشرفته‌ای همچون فلکسوگرافیک و روتوگراور بر روی آن‌ها چاپ زد، بسته‌های شما می‌توانند بی‌نهایت رنگ‌های درخشانی به خود بگیرند، بدرخشند و لوگوهای کاملا واضح و گویایی داشته باشند، موضوعاتی که درنهایت تمایز محصول شما در قفسه فروشگاه را به ارمغان می‌آورد.

6- وقتی صحبت از اندازه به میان می‌آید، دنیایی از امکانات پیش‌رویتان باز می‌شود. در حالی که اغلب تولیدکنندگان از بسته‌های انعطاف‌پذیر کوچک استفاده می‌کنند، برخی دیگر از این بسته‌ها در اندازه‌های متوسط و بزرگ بهره می‌برند آن هم در بازار کلی‌فروشی، فروشگاه‌هایی همچون Sam’s Club یا Costco. هر کدام از انواع خرده‌فروشان از بخشی از مزیت‌های این نوع بسته‌بندی بهره می‌برند.

7- در طراحی بسته‌‌های انعطاف‌پذیر می‌توان از گاست در کف پاکت استفاده کرد که باعث می‌شود بسته در هنگام ورود محصول، گسترش یابد. این به خصوص برای تولیدکنندگان محصولات مایع یک مزیت است چراکه آن‌ها این گسترش و استقامت بسته به طور همزمان را خواستار هستند.

8- برای محصولاتی همچون شکر، برنج یا قهوه، بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر فرصت‌های جدید و منحصربه‌فردی را در اختیار کالا قرار می‌دهند. در قیاس با بسته‌بندی‌های خسته‌کننده کاغذی یا جعبه‌ها، بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر دربی رو به فرصت‌های جدید فروش و بازاریابی باز می‌کند.

9- بسته‌های انعطاف‌پذیر، در هنگام خالی بودن، می‌توانند به صورت تخت قرار گیرند که این به معنای صرفه‌جویی در فضای انبارداری است. راحتی در انبار کردن، موضوعی است که در چند سال اخیر برای بسیاری از تولیدکنندگان به موضوعی بسیار حیاتی تبدیل شده است.

10- ضایعات بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر به نسبت سایر بسته‌بندی‌هایی همچون بطری‌های سخت پلاستیکی یا طرح‌های پاکت درون جعبه کمتر است. از آن‌جایی که خرده‌فروشان بیشتر و بیشتری نسبت به قوانین جدید زیست‌محیطی واکنش مثبت نشان می‌دهند و سخت‌گیری این قوانین نیز بیشتر می‌شود و از آنجایی که امروزه خریداران نیز نسبت به این مسایل بی‌نهایت حساس شده‌اند، ضایعات کمتر به معنای جذابیت بیشتر برای آنان خواهد بود.

بسته‌بندی انعطاف‌پذیر تنها بخشی از کل صنعت بسته‌بندی است. تولیدکنندگان با نهایت سرعت به طرح‌های منحصربه‌فردی فکر می‌کنند تا محصولات را به بهترین شکل نمایش دهند و از آن‌ها محافظت کنند به گونه‌ای که تا پیش از این نبوده است. بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر به محبوبیت خود در بازار ادامه خواهند داد.