هنر بسته بندی: صنعت به سرعت در پی تطابق خود با آخرین دستورالعمل اتحادیه اروپا درخصوص بسته‌بندی‌های یک‌بار مصرف، محصولات زیست تخریب‌پذیر را به‌عنوان راهکاری بالقوه معرفی کرده است. شرکت‌هایی مانند Notpla بسته‌بندی را با استفاده  از جلبک‌های دریایی تولید کرده اند.

 

 

این استارت‌آپ گستره‌ای از مواد و محصولات تولیدشده از گیاهان و جلبک‌های دریایی را برای جایگزینی پلاستیک یک‌بار مصرف با بسته‌بندی‌های زیست تخریب‌پذیر ارایه کرده است. شروع کار در سال 2014 با حباب‌های خوراکی آب بود. در سال‌های گذشته کار بر روی روکش‌ها و فیلم‌های زیست تخریب‌پذیر ادامه یافته است. Ooho از عصاره جلبک دریایی و گیاهان تولید شد و حتی در صورت خورده نشدن در کمتر از 6 هفته تجزیه و به طبیعت باز می‌گردد. اولین محصول نیز روکشی برای مقوا بود. روکشی طبیعی و قابل کمپوست در منزل، ضدچربی بدون به‌کارگیری پلاستیک.

به گفته مسوولان شرکت به‌کارگیری جلبک به خاطر پایداری و رشد سریع آن است. از طرف دیگر جلبک در دریا رشد می‌کند و رقیبی برای محصولات رشد کرده در خشکی نیست. نیز احتیاجی به آب تازه برای رشد ندارد برعکس PLAs و بایوپلاستیک‌هایی که بر پایه ذرت یا سایر محصولات کشاورزی هستند. رشد جلبک در دریا باعث جذب و کاهش اسیدیته آب نیز می‌شود- تولید Ooho تا 90درصد نسبت به پلاستیک‌ها دی‌اکسیدکربن کمتری تولید می‌کند.