در سلسله گزارش های نمایشگاه بسته بندی استانبول (Eurasia Packaging 2022)، گفت و گوی کوتاه سردبیر نشریه هنر بسته بندی سهیل چهره ای با آقای احسان مصباحی داریان، مدیر عامل الماس فناوران گیتی، از شرکت های دانش بنیان و تولیدکننده چسب های گرماذوب و غرفه داران حاضر در این نمایشگاه را در ادامه می خوانید.

احسان مصباحی داریان

جناب داریان . کمی از فعالیت های مجموعه تان بگویید.

الماس فناوران گیتی شرکت دانش بنیان نوع 1 است که بیش از 70 نوع محصول دانش بنیان را تولید می کند.

در چه زمینه­ هایی؟

در تولید چسب­های گرماذوب مشغول هستیم و سه کارخانه تولیدی داریم که دوتایشان در شهرک صنعتی کاسپین قزوین هستند و یک واحد هم در شهرک بزرگ اصفهان است.

 لطفا  راجع به محصول­تان بیشتر توضیح دهید.

می­توانم بگویم محصولات ما جزو محصولات دانش بنیان هستند که در صنایع مختلف از جمله بسته ­بندی، صحافی، صنعت بهداشتی و خودرو، لیبلینگ و چسب­های میله ­ای کاربرد دارد.

اولین سال است که در نمایشگاه خارجی حضور دارید. مجموعه از چه زمانی آغاز به کار کرده است؟

 اولین سال حضورمان نیست. در نمایشگاه اوراسیا دومین سال است که شرکت می ­کنیم، تأسیس شرکت هم از پاییز 93 بوده است.

بازار هدف­تان کدام کشورها و مناطق هستند؟

کشورهای CIS را مد نظر داشتیم که خداروشکر حالا که اقبال خوبی به خاطر کیفیت محصولات­مان به ما شده است، سایر کشورهای منطقه را هم هدف قرار داده ایم.

کدام کشورها بیشتر؟ حاشیه خلیج فارس، همینجا ترکیه یا حتی آفریقایی ها.

حوزه خلیج فارس، عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه.

امسال در نمایشگاه آیا چیزی بوده است که به پیش­بینی­های شما اضافه کرده باشد؟ به عنوان مثال مشتری از کشور خاصی آمده باشد که خارج از پلن برنامه ­ریزی شده برای شما بوده. بعضی از شرکت­های ایرانی  هستند که روی بازار آفریقا حساب نکرده بودند ولی امسال از آفریقا مشتری داشتند. ارزیابی­ تان از حضور امسال در نمایشگاه چگونه است.

بیشترین چیزی که به ما دید داد بحث محصولات جدیدی بود که درخواست برای آن­ها وجود داشت. ما سه واحد تحقیق و توسعه داریم و یکی از مزیت­ها در مقایسه با رقبای بین ­المللی­،  همین بحث تحقیق و توسعه است که در مجموعه ما وجود دارد. ایده­ های خوبی توانستیم دریافت کنیم برای توسعه محصولات­ مان در آینده.

در داخل محصولات­ تان بیشتر در چه صنایعی کاربرد دارد؟

در صنعت بهداشتی و صحافی و بسته­ بندی.

فود گرید هم هستند؟

بله.

نکته پایانی را هم بفرمایید.

ممنون از وقتی که گذاشتید.