هنر بسته بندی: پاکت‌های چندلایه نیز برای بسته بندی مواد غذایی به‌ویژه خشکبار، نقشی بسیار پررنگ‌تر از گذشته یافته اند. رام صنعت دانیال یکی از تولید‌کنندگان تخصصی پاکت‌های چند لایه است که با سرمایه گذاری در این بخش، مشغول فعالیت است. برای آگاهی از کم و کیف فعالیت این شرکت، گفت‌وگویی را با دانیال شمسیان مدیرعامل شرکت رام صنعت دانیال انجام داده‌ایم که در زیر می‌خوانید.

ظرف‌های ترموفرمینگ, رام صنعت دانیال, دانیال شمسیان, پاکت‌های چندلایه, بسته بندی

لطفا ضمن معرفی، هدف خود را از تاسیس شرکت بفرمایید.

دانیال شمسیان، مدیرعامل شرکت رام صنعت دانیال (سهامی خاص) هستم. بیش از چهار سال در زمینه تولید تخصصی پاکت‌های چندلایه مشغول تولید بوده و خدمات ارایه می‌کنیم. هدف از تاسیس این شرکت پاسخ به تقاضای بازار در زمینه بسته‌بندی‌های نوین بوده است که پس از مطالعه عمیق در این خصوص و نیز کسب تجربه در زمینه تولید و فروش، اقدام به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی این کسب‌وکار کرده‌ایم. گرچه این هدف اولیه در حال حاضر همچنان به قوت خود باقی است، اما رویکرد ما حرکت به سمت جایگزینی مواد اولیه دوستدار محیط‌زیست با مواد فعلی و پرچمداری بازار این محصولات در آینده نزدیک است.

لطفا در زمینه فعالیت شرکت بیشتر توضیح دهید.

شرکت رام صنعت دانیال (سهامی خاص) در زمینه تولید تخصصی انواع پاکت‌های چندلایه در اشکال متنوع ایستاده زیپ‌دار، ساید گاست، سه طرف دوخت، چهارطرف دوخت و… مشغول به کار است و در آینده‌ای نزدیک تولید ظرف‌های ترموفرمینگ با قابلیت مایکروویو شدن را که از فناوری پیشرفته و پتنت‌های اختصاصی بهره‌مند است در سبد محصولات خود خواهیم داشت.

آیا برای نوآوری و خلاقیت در شرکت برنامه‌ریزی شده است؟ جایگاه آن کجاست؟

این مورد یکی از دغدغه‌های جدی شرکت ما بوده است، اما طی سالیان گذشته دوران بسیار سختی برای صنعت بود و این سختی‌ها برای ما که در ابتدای راه تاسیس شرکت بودیم بسیار مضاعف نیز بود، بنابراین نتوانستیم به شکلی درخور توجه به این دغدغه پاسخ مطلوب بدهیم. در سال‌های اخیرتلاش کردیم تا با اتکا به تخصص و تجربه تکنسین‌های شرکت‌مان به تولید انواع پاکت‌های شکل‌دار، استفاده از مواد اولیه غیررایج در تولید پاکت و نیز ثبت برخی پتنت‌ها اقدام کنیم . از نیمه سال گذشته و با حمایت معنوی دولت محترم، توانستیم ضمن ایجاد ارتباط با صنایع هم رده در کره‌جنوبی، نسبت به انتقال برخی تجربیات و تکنولوژی‌ها اقدام کرده و مدل موفق ایشان در تحقیق و توسعه را در شرکت پیاده‌سازی نماییم که نتیجه آن، توسعه خط تولید و جذب نیروهای متخصص جدید برای پیشبرد این اهداف بوده است.

جدی‌ترین و مهم‌ترین مسایل و مشکلات پیش روی شما چیست؟

ما برای تکمیل سبد کالایی‌مان به تولید ماشین‌آلات پرکن و دستگاه‌های دوخت نیاز داشتیم. با وجود تمرکز زیاد بر این موضوع و صرف هزینه‌های زیاد تاکنون به توفیق اقتصادی و خلق ارزش‌افزوده نایل نشده‌ایم ولی زیرساخت‌های مناسبی در این‌خصوص در شرکت به وجود آمده که باید با پیگیری و نیز جهت‌دهی صحیح به منابع، سال جدید را به سال شکوفایی این بخش از کار تبدیل کنیم.

برای نوسازی ماشین‌آلات شرکت، چه اقداماتی انجام داده اید؟

درخصوص نوسازی ماشین‌آلات نیز خوشبختانه با بهره‌گیری از برنامه نت به شکل دایمی نسبت به نگهداری و تعمیرات پیش‌گیرانه دستگاه اقدامات لازم را صورت می‌دهیم و نیز خط جدیدی را خریداری کرده‌ایم که قابلیت تولید پاکت‌های متنوع‌تری می‌دهد. همچنین ضمن افزایش ظرفیت تولید، امکان اخذ سفارشات جدید و متنوع را برایمان فراهم کرده است.

عملکرد شرکت را در سال گذشته با توجه به رفع تحریم‌ها و بهبود نسبی شرایط، توضیح دهید.

ما در سال‌های قبل از انعقاد برجام، حتی جواب ایمیل‌هایمان از تامین‌کنندگان چینی و هندی را نیز پس از هفته‌ها و با پیگیری فراوان دریافت می‌کردیم، اما خوشبختانه امروز ضمن ایجاد ارتباط منطقی و ساختاریافته از طریق دولت، به تامین‌کنندگان معتبر از کره‌جنوبی و آلمان دسترسی داریم که اینها از مواهب ارزشمند برجام برای صنعت ما بوده است. گرچه راه طولانی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در پیش داریم، اما به وجود آمدن فضای امید و نیز فراهم آمدن شرایطی که کشورهای معتبر به ما اعتماد کنند می‌تواند در آینده کمک بزرگی برای پیشرفت مجموعه‌هایی همچون شرکت ما داشته باشد.

در پایان اگر مطلبی دارید بفرمایید.
نشریه هنر بسته‌بندی یکی از نشریات وزین و قابل احترام در صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور است که از صمیم قلب از مدیران، کارشناسان و خبرنگاران فهیم و پرتلاشش قدردانی می‌کنم، چراکه اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار مرتبط با هر حوزه‌ای اگر به شکل صحیح و متعهدانه‌ای که هنر بسته‌بندی آن را دنبال می‌کند، انجام شود، نتیجه‌اش بالندگی و رشد صنعت و نیز کمک به شفاف شدن فضا برای سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهد بود.

از شما ممنونم.