هنر بسته بندی: اگر پلاستیک‌ها هم صفحه فیس‌بوک خود را داشتند، مطمئنا نظرات منفی زیادی را در خصوص پلیمرهای پایه پتروشیمی دریافت می‌کردند، به‌ویژه اتفاقی که در اقیانوس‌ها رقم زده‌اند.

بسته‌بندی از فیبرهای گیاهی, پلیمرهای پایه پتروشیمی, بایوپلاستیک‌ها, بسته‌بندی‌های زیست تخریب‌پذیر, پاکت‌های چند بار مصرف, بسته‌بندی نوشیدنی‌های داغ, پاکت‌های چندکاره, زیست تخریب‌پذیر,

برخی از شرکت‌ها رو به مواد جایگزین آورده‌اند همانند بایوپلاستیک‌ها. مانند کاغذ که از منابع پایدار می‌آید، لیگنین (Lignin) هم از چوب برداشت می‌شود. اگر به ویکی‌پدیا مراجعه کنید در تعریف این ماده چنین می‌خوانید: «لیگنین در کلاس پلیمرهای ترکیبی ارگانیک است که نقشی مهم در ایجاد ساختارها و پشتیبانی از بافت‌های گیاهان آوندی و برخی جلبک‌ها دارد. لیگنین برای شکل‌دهی دیواره‌های سلول حیاتی است به‌ویژه در چوب.»

شرکت Lenzing به تازگی فیبرهای گیاهی را به‌عنوان ماده اولیه بسته‌بندی‌های زیست تخریب‌پذیر تولید کرده است با برند LENZING. در تولید این فیبرها از چوب راش اروپایی استفاده شده است. از این فیبرها برای تولید پاکت‌های چند بار مصرف و توری‌های گیاهی و بسته‌بندی نوشیدنی‌های داغ استفاده می‌شود. این فیبرها قابلیت استفاده برای تماس با مواد غذایی را دارند و کاملا زیست تخریب‌پذیرند. از این فیبرها حتی برای پاکت‌های چندکاره قابل شستشو نیز استفاده می‌شود.