ایرنا: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول تقلب در بسته بندی و عرضه مواد غذایی را تهدیدی جدی برای سلامت مردم دانست و گفت:در بازار برخی مواد غذایی در بسته بندی غیراستاندارد عرضه می شود.

 

داوود سلمانپوردر همایش تجلیل از صنایع غذایی برتر شمال خوزستان در سالن ایثار دزفول گفت:عرضه سبزی آماده مصرف و سالادی در بسته بندی نامناسب و پلاستیک فاسد تهدیدی برای سلامت مصرف کننده است و استفاده از این مواد غذایی بسیار مضر است . وی مصرف بی رویه کود و سم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی را تهدیدی دیگر برای سلامت مصرف کنندگان دانست و افزود:برای جلوگیری از عرضه این نوع محصولات نیاز به یک حرکت جدی و واکنش عمومی است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه ضمن هشدار نسبت به کمرنگ شدن عدالت غذایی در جامعه افزود:در حالیکه در برخی مناطق شهروندان بیش از نیاز مواد غذایی مصرف می کنند در مناطقی دیگر برخی شهروندان از کمبود مواد غذایی رنج می برند. وی کمبود آب و غذا را یکی از معضلات کنونی کره زمین دانست و گفت:همانطور که آب و هوا در حال تغییر است غذا نیز در حال تغییر است و میزان تولید محصولات کشاورزی به دلیل برداشت بی رویه رو به کاهش است.
سلمانپور اظهار کرد:رفتارهای غذایی غلط و غذاهای ناسالم سلامت جامعه را به شدت تهدید می کند که این رفتارها ناشی از عادت های بد غذایی است که در جامعه حاکم شد است. وی افزود:تغییر ذائقه افراد و گرایش به مصرف غذاهای شور،چرب،شیرین در سنین مختلف کودکی تا میانسالی زمینه ساز بیماری های بسیاری در جامعه شده است که باید در این خصوص به شهروندان هشدار داد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اسراف و پرخوری را یکی دیگر از معضلات جامعه در بخش غذا عنوان کرد و گفت:در حالی که در دین مبین اسلام از اسراف به عنوان یک کار زشت و منکر یاد شده ولی در سفره های ایرانی تنوع غذایی بسیاری وجود دارد و در آئین های عزاداری،شادی و نذری بیشترین اسراف صورت می گیرد که تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.
وی افزود:متاسفانه در حال حاضر جامعه به سوی ساخت بیمارستان پیش می رود در حالی که در کشورهای پیشرفته با تغییر ذائقه غذایی ، بیمارستان ها به سمت تعطیلی پیش می روند.

www.irna.ir