هنر بسته بندی:  شرایط این روزهای اقتصاد ایران، تاثیر خود را بر تمامی عرصه ها گذاشته است و نمایشگاه ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. هرمز مهبد در سال های گذشته بسیار تلاش کرد تا نمایشگاهی پررونق با استانداردهای بالا را برگزار کند. امسال نیز این موضوع در سرلوحه کارش قراردارد با شعار « گسترش بازارهای هدف». البته اینکه شرایط این روزهای اقتصاد ایران تا چه حد اجازه اینکار را بدهد، باید دید. در همین داستا گفت و گویی داشتیم با آقای مهبد تا خودش از چند و چون شرایط و ثبت نام ها توضیح دهد.

هرمز مهبد, گسترش بازارهای هدف, نمایشگاه Meatex, نمایشگاه فرآورده های پروتئینی, صنعت پروتئینی کشور, تکنولوژی‌های بسته بندی,

هرمز مهبد, گسترش بازارهای هدف, نمایشگاه Meatex, نمایشگاه فرآورده های پروتئینی, صنعت پروتئینی کشور, تکنولوژی‌های بسته بندی,

لطفا بفرمایید چه تعداد شرکت برای حضور در نمایشگاه Meatex  ثبت نام کرده اند؟ در مورد نحوه ثبت نام نیز توضیح دهید.

 تاکنون 2300 متر مربع از ایران و 6 کشور دیگردر سومین دوره نمایشگاه محصولات پروتئینی و صنایع وابسته  ثبت نام کرده اند. ثبت نام به‌صورت آنلاین از طریق سایت www.IranmeatEx.com انجام می‌شود و تمامی غرفه گذاران باید پس از تکمیل آنلاین ثبت نام و مهر و امضای آن، فرم ثبت نام را به آدرس ایمیل info@iranmeatex.com  ارسال کنند و تا 2 هفته فرصت واریز 30% از کل مبلغ پرداختی را برای تثبیت حضور در سومین دوره نمایشگاهMeatEx  دارند.

در صورت امکان بفرمایید نمایشگاه فرآورده های پروتئینی امسال با سال قبل چه تفاوتی دارد و به طور کلی هدف از برگزاری این نمایشگاه چیست؟

 هدف کلی از برگزاری این نمایشگاه، اصلاح الگوی مصرف خانوارها، معرفی برترین محصولات ایرانی و خارجی و همچنین کمک به بروزشدن صنعت پروتئینی کشور است.

در همین راستا برای هر دوره نمایشگاه شعارهایی به شرح زیر تدوین شده است:

  • شعار دوره اول نمایشگاه ” ورود به بازارهای منطقه”
  • شعار دوم نمایشگاه ” هدایت بازارهای منطقه از طریق ملاقات با متخصصان “
  • شعار سومین دوره “گسترش بازارهای هدف”

از جمله رویدادهای جانبی سومین دوره نمایشگاه محصولات پروتئینی و صنایع وابسته، برگزاری نمایشگاه جانبی فیلم و اسلاید برای دستیابی به اهداف کلی ذکر شده و نحوه صحیح برش و پخت انواع گوشت (قرمز، ماکیان و دریایی) در منزل به‌منظور کاهش ضایعات و حفظ ارزش غذایی این محصولات و همچنین آشنایی بازدیدکنندگان با جدیدترین روش های تولید فرآورده های گوشتی و آخرین تکنولوژی‌های بسته بندی است.

پیش بینی شما از برگزاری نمایشگاه امسال چگونه است؟

با توجه به برگزاری سومین دوره نمایشگاه  MeatEx اعتماد مخاطبین به این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت چشمگیری داشته، اما با توجه به نابسامانی‌های اقتصادی کشور پیش‌بینی قطعی نسبت به رشد این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل وجود ندارد. این وضعیت مختص نمایشگاه MeatEx نبوده و تمامی نمایشگاه های که در این برهه زمانی برگزار شده اند و یا در حال برگزاری می باشند با این معضل روبرو هستند. اما تیم اجرایی نمایشگاه محصولات پروتئینی و صنایع وابسته امیدوار است بتواند با حمایت و حضور حداکثری فعالان صنعت گوشت و صنایع وابسته به ویژه صنعت بسته بندی که ارتباط انکارناپذیری با صنعت پروتئینی دارد نمایشگاهی پربار و باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار کند.

آیا کشورهای خارجی به عنوان بازدید کننده یا غرفه دار در این نمایشگاه حضور دارند ؟ لطفا توضیح بفرمایید.

کمک به صادرات محصولات ایرانی از طریق جذب بازدیدکنندگان بین‌المللی از اولین دوره این نمایشگاه در دستور کار قرارگرفته است. اما لیست بازدیدکنندگان در یک ماه مانده به نمایشگاه (مهر ماه) تکمیل و قابل ارایه است. در زمینه غرفه گذاران بین المللی تا کنون 11 شرکت از 7 کشور ( استرالیا، نیوزلند, آلمان، دانمارک، قزاقستان، مغولستان و چین) در این نمایشگاه ثبت نام کرده و تعداد دیگر از فعالان این صنعت از سایر کشورها نیز در حال مذاکره برای اجاره غرفه در سومین دوره نمایشگاه محصولات پروتئینی و صنایع وابسته هستند.

در پایان اگر مطلبی دارید، بفرمایید.

در اینجا از تمامی فعالان و شاغلین صنعت گوشت و صنایع وابسته درخواست می‌شود مشارکت خود را در این نمایشگاه به روش های مختلفی مانند: ارایه پیشنهادات، راهکارها، برگزاری سمینارهای تخصصی و یا اجاره غرفه به حداکثر رسانده و کمک نمایند تا نمایشگاه MeatEx بعنوان تنها نمایشگاه تخصصی صنعت گوشت در خاورمیانه به جایگاه واقعی خود دست یابد.