پاکت‌های انعطاف‌پذیر مزیت‌های بسیاری با خود دارند. امتیازهایی همچون نفوذناپذیری در برابر رطوبت و اکسیژن، مصرف کمتر مواد اولیه و هزینه‌های پایین تولید. پاکت‌های انعطاف‌پذیر همچنین به‌طور کلی دارای نسبت بالاتر محصول به بسته‌بندی در مقایسه با بسته‌بندی‌های سخت هستند و به انرژی کمتری برای تولید نیاز دارند. مصرف‌کنندگان به سمت این نوع بسته‌بندی جذب می‌شوند زیرا کوچک و سبک است که آن را برای حمل غذا و نوشیدنی ایده‌آل می‌سازد. با ظهور پاکت‌های انعطاف‌پذیر بیشتر در قفسه فروشگاه‌ها، مالکان برند به‌دنبال راه‌های تازه‌ای هستند که پیروز رقابت باشند.

درگیر کردن حواس چندگانه در بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر، آخرین گرایش بازار است

 

 پاکت‌های انعطاف‌پذیر, بسته‌بندی, بسته‌بندی‌های سخت, کاغذ کرافت, بسته‌بندی معطر,

«پاکت‌ها امروز تابلو تبلیغاتی 360درجه با گرافیک‌های پویا و رنگ‌های درخشان هستند.» Douglas A.Brownfield، مدیر استراتژی تجاری و بازاریابی Ampacet می‌افزاید: «اگرچه اغلب پاکت‌ها به زیبایی طراحی شده‌اند، اما همه آنها از اساس یکسان به نظر می‌آیند. با به‌کارگیری بافت، خواهیم توانست که تا تغییر اندکی در چهره بسته به وجود آوریم. این کار مصرف‌کننده را وادار می‌کند تا دست دراز کند و بسته را لمس کند.»

 

افزودن بافت

Ampacet شرکتی جهانی است که ترکیب‌بندی مستربچ‌های افزودنی و رنگی را با هدف ایجاد و بهبود زیبایی و کارکرد پلاستیک‌هایی همچون پاکت‌های انعطاف‌پذیر تولید می‌کند. شرکت محصولات بسیاری دارد که بافت را به پلاستیک‌ها می‌افزایند. محصولاتی همچون افزودنی جدیدی با نام Paper2.0 که به پلاستیک حسی شبیه به کاغذ کرافت می‌دهد، همزمان ویژگی‌های نفوذناپذیری فیلم PE را نیز حفظ می‌کند.

افزودن افزودنی Paper2.0، که برای تماس با مواد غذایی ایمن است، به پلیمر باعث می‌شود تا سطح آن سخت‌تر به نظر آید. Brownfield  توضیح می‌دهد که چالش در تولید این محصول یافتن  افزودنی‌‌ای بود که حسی شبیه کاغذ کرافت داشته باشد و بتوان آن را در دماهای مختلف برای انواع پلاستیک به کار گرفت به شرط آنکه اخلالی در چرخه بازیافت به وجود نیاورد.

«این فناوری بسیار پرطرفدار و ارزان است به‌خصوص اینکه قیمت کاغذ در حال بالا رفتن است.» Brownfield ادامه می‌دهد: «این محصول راهی را پیش‌روی شرکت‌های تولیدکننده پلاستیک می‌گذارد تا کاغذهای مصنوعی جایگزینی تولید کنند که قابل بازیافت و استفاده مجدد باشند.»

محصول جدید دیگر از Ampacet، ترکیبی از افزودنی‌ها و رنگ‌ها برای خلق جلوه پوست مار است. افزودنی انحصاری Reptyle Fx به لایه بیرونی بسته انعطاف‌پذیر اضافه می‌شود و سلول‌های کوچکی را شکل می‌دهد که اجازه می‌دهد تا رنگ درونی در بیرون بسته نمایان شود و جلوه رنگی دوبعدی‌ای که بافت پارچه‌ای مانندی دارد را نیز عرضه می‌کند. این فناوری نیاز به ساختار فیلم چندلایه دارد، فیلمی که بتواند دمای فرآیند، سرعت خط، لایه‌بندی‌های بعدی و افزودنی‌های جدید را تحمل کند تا جلوه‌نهایی بسته حاصل شود.

«بازار پاکت‌های ایستاده، محور این فناوری شده است چراکه می‌تواند پاکت را به گونه‌ای نمایش دهد که تا پیش از این امکان‌پذیر نبود.» Brownfield   می‌افزاید: «چنانچه پاکت با این جلوه پوست ماری در کنار پاکت‌های معمولی قرار گیرد، احتمالا خریدار را تحریک می‌کند تا آن را لمس کند همان‌طور که شما در هنگام خرید لباس آن را لمس می‌کنید تا بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید.»

Ampacet همچنین ترکیبی با نام Softtouch را تولید کرده که می‌تواند به تمام لایه‌های بیرونی فیلم اضافه شود تا سطحی نرم را با جلوه دیداری مات ایجاد کند. با وجود اینکه به کارگیری روغن جلا و دیگر انواع مرکب‌ها برای ایجاد جلوه مات امکان‌پذیر است، اما softtouch می‌تواند به لایه بیرونی فیلم اکسترود شود و لطافت مورد نظر را ایجاد کند. استفاده از عنصر زیبایی شناختی در هنگام عملیات اکستروژن، نیاز به به کارگیری مرحله دیگری از تولید برای ایجاد جلوه مات را از بین می‌برد.

 

 پاکت‌های انعطاف‌پذیر, بسته‌بندی, بسته‌بندی‌های سخت, کاغذ کرافت, بسته‌بندی معطر,

بسته‌بندی معطر

بسته‌بندی معطر روش دیگری برای درگیر کردن احساس خریدار است. Ampacet افزودنی‌هایی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانند به درون یا بیرون پاکت اضافه شوند تا به‌عنوان نمونه بوی شکلات یا گل را پخش کنند. هدف این نبود که رایحه‌ای بسیار قوی ایجاد شود بلکه ایده این بود که هنگامی که خریدار پاکتی را برمی‌دارد و نزدیک خود می‌گیرد، بویی نامحسوس و ناخودآگاه از محصول را حس کند تا باعث ایجاد تجربه‌ای حسی از برند شود.

این فناوری در حال حاضر موجود است و Ampacet بر روی این کار می‌کند تا بتواند طول عمر این رایحه را بیشتر کند که به آرامی از پلاستیک تبخیر می‌شود. «هر چه حواس بیشتری از مصرف‌کننده را درگیر کنید، شانس برند برای ایجاد ارتباط با او بیشتر خواهد بود.» Brownfield در ادامه می‌گوید: «حواس گذر راه‌های فیزیولوژیک به نیمه خودآگاه انسان‌هاست جایی که احساسات و خاطرات در آنجا ذخیره می‌شود. حواس باعث ایجاد هیجان می‌شوند که حافظه را تقویت می‌کند و ارتباطی فوری بین برند و بسته‌بندی ایجاد می‌کند.»

 

درب‌های حسی

راهی دیگر برای تلفیق جاذبه‌های حسی با پاکت‌های انعطاف‌پذیر، درب بسته‌ها هستند. «افزودن چفت‌های حسی بازتابی می‌تواند ویژگی‌های عملکردی خاصی را به بسته ببخشد تا به مصرف‌کننده حس صدا، چهره، بو یا تماس را بدهد. این موضوع تجربه‌ای جدید را به مصرف‌کننده برای ایجاد تمایز برندها در ازدحام محصولات مشابه می‌دهد جایی که بسته‌بندی‌ها می‌تواند همگی به یک شکل باشند.

شرکت Zip-Pak، زیپ‌هایی را تولید می‌کند که می‌تواند بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر را چند بار مصرف کند که این شامل پاکت‌ها نیز می‌شود. محصول Fragrance-Zip این شرکت، از خود بوی سفارشی در هنگام باز شدن بسته منعطف متصاعد می‌کند. Zip-Pak می‌تواند هر بویی را به درون پاکت قابل دربندی مجدد در هنگام فرآیند تولید وارد کند.

 پاکت‌های انعطاف‌پذیر, بسته‌بندی, بسته‌بندی‌های سخت, کاغذ کرافت, بسته‌بندی معطر,

Fragrance-Zip برای ایجاد بو در بسته‌بندی برخی محصولات همچون ظرف‌های کپسولی قهوه طراحی شده است که در هنگام باز شدن بسته بوی خود را آزاد نمی‌کنند. با ترکیب بوی کاملا مشابه قهوه با درب ظرف، بسته می‌تواند بویی مشابه محصول قهوه درونی در هنگام باز شدن بسته را استشمام کند. این فناوری همچنین می‌تواند برای ملایم کردن یا کاهش دادن بوی نامطبوعی که در برخی بسته‌بندی‌ها وجود دارد در هنگام باز کردن آنها به کار آید. برای هر پاکت با درب دارای قابلیت سیل مجدد، مصرف‌کنندگان می‌خواهند تا مطمئن شوند که درب به خوبی بسته شده است.

Zip-Pak Sensus دربی است که هم از عنصر صدا و هم حس لامسه استفاده می‌کند تا مصرف‌کننده را از بسته شدن مجدد درب بسته مطمئن کند. این درب می‌تواند برای گستره بزرگی از کالاهای مصرفی دارای بسته‌بندی منعطف به کار گرفته شود. محصولاتی شامل برشتوک، انواع غلات، اسنک‌های شور، غذاهای حیوانات و… .

با وجود اینکه زیپرها می‌توانند به همان روش متداول به بسته‌بندی اضافه شوند، اما ساختار فیلم، به خصوص ضخامت آن نیز باید توانایی حمل و نصب آن را داشته باشد.