مهر: جهاد کشاورزی مازندران، بسته‌های صادراتی را نامناسب دانست و گفت: صادرکنندگان استان دغدغه بسته‌بندی متناسب محصولات را برای بازارهای هدف‌دارند.

 

دلاور حیدر پور در جلسه کارگروه صادرات استان افزود: بیشتر تولیدکنندگان استان خرده‌پا هستند و عدم ثبات قیمت در بازار سبب می‌شود که تاجر صادراتی ریسک‌پذیر نباشد. وی اظهار داشت: تغییرات قیمت تضمین لازم را برای صادرات مطمئن را از بین می‌برد و لازم است تا تشکل‌های تعاونی برای جمع‌آوری محصولات و ایجاد حلقه واسط بین تولیدکننده و صادرکننده راه اندازی شود.

وی ایجاد بازار مطمئن را برای صادرات لازم برشمرد و گفت: ظرفیت انبارهای فنی در استان کم است و باید این ظرفیت‌ها ارتقاء یابد. حیدر پور با اشاره به اینکه بسته‌بندی‌های موجود متناسب با صادرات نیست یادآور شد: اکنون صادرکنندگان دغدغه بسته‌بندی متناسب با بازار هدف رادارند و باید این دغدغه را رفع کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مشکل حمل‌ونقل را از دیگر مسایل فراروی برشمرد و گفت: تعرفه‌های گمرکی نیز از دیگر دغدغه‌های فراروی تولیدکنندگان است. وی با تأکید بر اینکه شرایط را برای بازارهای دنیا فراهم کنیم عنوان کرد: باید بخش‌های مختلف دست‌به‌دست هم دهند تا مشکلات صادرکنندگان برطرف شود.

www.mehrnews.com