هنر بسته بندی/ واحد خبر: نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با حضور رئیس جمهور بزرگترین پروژه  تولید شیرینی و شکلات خاورمیانه در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به بهره برداری رسید.

مجتبی عبداللهی روز شنبه ۱۱ تیرماه در سالن تولید این پروژه که با حضور رئیسی به صورت ویدیو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: این کارخانه عظیم و دانش بنیان در استان البرز  قرار دارد و با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است.

وی ادامه داد : بیش از  ۴۰۰ نوع محصول غذایی و کانفکشنری با تکنولوژی و فن آوری روز دنیا در این کارخانه تولید می‌شود.

عبداللهی گفت: مساحت کارخانه “زرکام” ۳۰۰ هزار متر مربع و با همت مهندسان و کارگران جوان این مرز و بوم، ساخته شده است. وی افزود: این کارخانه به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های بخش خصوصی کشور برای ۵۰۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

استاندار البرز گفت: همه محصولات این کارخانه امکان صادرات و حضور در بازارهای جهانی را دارد و با بزرگترین شرکت‌های چندملیتی، رقابت خواهد کرد و به انحصار آنها پایان خواهد داد.

سلطانی بنیانگذار و رئیس هیات مدیره مجموعه صنعتی و پژوهشی زر نیز در این رویداد گفت: زنجیره تامین کامل گروه صنعتی ” زر ” از مزرعه تا سفره را پوشش می دهد و وجود شرکت های آرد زر، زرماکارون، سیلوهای پیشرفته ذخیره سازی غلات، پالایشگاه دانش بنیان غلات زر با محصولات “High Tech” از خانواده شیرین کننده های طبیعی در یک مجموعه، در دنیا کم نظیر است.

وی ادامه داد: بهره برداری از کارخانه زرکام، تحولات بی سابقه‌ای در صنایع تبدیلی و بازرگانی در سطح ملی و کشورهای منطقه درپی خواهد داشت.

گروه ایتالیایی CAMA  با بیش از ۴۰ سال تجربه در تولید ماشین آلات بسته بندی ثانویه در صنایع مختلف به ویژه صنعت مواد غذایی، به عنوان تامین کننده اصلی ماشین آلات بسته بندی ثانویه در این پروژه بزرگ ،  با شرکت زرکام همکاری داشته است.