هنر بسته بندی: Sulapac و Fazer همکاری خود را برای تحقیق، ارتقا و آزمایش بسته‌بندی‌های زیست تخریب‌پذیر بدون پلاستیک برای محصولات غذایی آغاز کرده‌اند.

مواد زیست‌ تخریب‌پذیر, بسته‌بندی مواد غذایی, بسته‌بندی‌های زیست تخریب‌پذیر, چیپس چوب, صنایع غذایی

این پروژه قرار است تا از هدف و استراتژی Fazer برای تبدیل شدن به یک شرکت غذایی که به دنبال حذف پلاستیک از بسته‌بندی‌هایش با استفاده از تکنولوژی پیشرفته است حمایت کند. کار ساده‌ای نیست تا بتوان پلاستیک را از بسته‌بندی‌های غذایی حذف کرد چراکه این ماده نقش مهمی در محافظت و تازه نگه داشتن موادغذایی و نیز افزایش طول عمر آن‌ها دارد. Nina Elomaa مدیر هنری شرکت می‌گوید: «Fazer به‌طور فعالانه‌ای در بازیافت و استفاده مجدد از ضایعات بسته‌بندی مشارکت دارد، همچنین در بهبود راهکارهای بسته‌بندی‌های دوستدار محیط‌زیست.»

Sulapac Oy شرکت نوپای فنلاندی است که مواداولیه تماما زیست تخریب‌پذیر برای بسته‌بندی تولید می‌کند که هیچ میکروپلاستیکی در آن‌ها وجود ندارد. Sulapac بسته‌بندی تولیدشده از چیپس چوب و الیاف و چسب طبیعی زیست تخریب‌پذیر است که برنده جایزه نیز شده است.

چیپس چوب از جنگل‌های با مدیریت پایدار می‌آید. شرکت می‌خواهد که این محصول را به گونه‌ای ارتقا دهد تا بتوان از آن در بسته‌بندی مواد غذایی استفاده کرد. این نخستین شرکتی است که از این ماده در صنایع غذایی استفاده خواهد کرد.