هنر بسته بندی: بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر، حدود 19درصد از کل بازار بسته‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد ترکیبی سالانه 3.9 درصدی تا سال 2022 را نیز به دست آورند.

 

بسته بندی‌های انعطاف‌پذیر, بازار بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر, صنعت غذا, مصرف‌کننده نهایی بسته‌بندی‌, غذاهای منجمد, پاکت‌های پلاستیکی, قوطی و کارتن‌

 

 

بر پایه گزارش ارزیابی بازار بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر که توسط PMMI تدوین شده است، بسته‌بندی آسان، ویژگی‌ غیرقابل نفوذی، مواداولیه پایدار و رشد خریدار برای کالاهای مصرفی پرخرید در کنار مصرف‌کنندگان پرمصرف و بادوام در کشورهای در حال رشد، بر این رشد تاثیر خواهند گذاشت.

صنعت غذا بزرگترین مصرف‌کننده نهایی بسته‌بندی‌های منعطف است چراکه نیمی از کل مصرف را به خود اختصاص می‌دهد. این رشد به خاطر نگرش غذاهای آماده خوردن، اسنک‌ها، غذاهای منجمد و کیک‌های آماده، رو به گسترش نیز هست.  بخش میوه‌ها و سبزیجات پروسس شده و غذاهای کودک، بر طبق پیش‌بینی‌ها، بیشترین نیاز به بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر را خواهند داشت و تا سال 2030 به تنهایی باعث رشد 2درصدی در مصرف این بسته‌بندی‌ها خواهند شد. نیاز جهانی به این بسته‌بندی‌ها به خاطر گسترش اقتصادهای در حال رشد، افزایش خواهد داشت.

در بازار انعطاف‌پذیرها، پاکت‌های پلاستیکی بیشترین رشد (20درصد) را در میان سایر انواع تا سال 2022 خواهند داشت. انعطاف‌پذیری، راحتی در استفاده و سبکی در کنار محبوبیت روزافزون غذاهای آماده خوردن، از علت‌های اصلی این رشد هستند. پیشرفت‌ در ویژگی‌های این پاکت‌ها مانند درب‌های قابل سیل مجدد، شیرها، شکاف‌های ویژه ریختن محصول، افزایش سرعت ماشین‌آلات تولید که کاهش هزینه‌های تولید را در پی دارد، این پاکت‌ها را در رقابت با بسته‌بندی‌هایی همچون قوطی و کارتن‌ها، جلو انداخته است.