ایسنا: آبهای معدنی و آشامیدنی با بستهبندی شیشه ای با قیمت حدود سه بر ابری نسبت به آبهای با بستهبندی پلاستیکی در برخی رستورانهای لوکس به مشتریان عرضه میشود.
در برخی رستورانهای لوکس شاهد عرضه آب معدنی و یا آشامیدنی با بستهبندی شیشهای هستیم که با قیمتی متفاوت نسبت به آبهای آشامیدنی و معدنی با بستهبندی پلاستیکی به فروش میرسد. خط تولید آبهای با بستهبندی شیشهای متفاوت از خط تولید آبهای معدنی و آشامیدنی با بستهبندی پلاستیکی است و بازار آن رستورانهای لوکسی است که خواهان خرید این نوع آب هستند.
قیمت فروش آبهای با بسته بندی شیشهای نیز حدود سه برابر آبهای معدنی و آشامیدنی با بستهبندی پلاستیکی است که در رستورانهای لوکسی که عمدتا در نواحی شمالی شهر تهران وجود دارند، در اختیار مشتریان قرار می گیرند. پیمان فروهر-دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی- در گفت و گو با ایسنا در مورد عرضه این نوع آب آشامیدنی و معدنی با بسته بندی شیشه ای، خاطرنشان کرد: این نوع آب بسته بندی در برخی رستوران های لوکس عرضه شده و با توجه به متقاضیان خاصی که دارند مشکلی برای عرضه آن ها وجود ندارد.
هنر بسته بندی: در بسیاری از کشورها برای عرضه آب معدنی در هتل ها و مکان های لوکس، از بطری های شیشه ای یا پلاستیکی با طراحی های خاص، استفاده می شود. قیمت این آب معدنی ها هم بالاتر از قیمت نرمال بازار است. اما این افزایش قیمت همیشه به خاطر بسته بندی گران تر نیست بلکه خود آب پر شده در بطری هم کیفیتی متفاوت دارد. برای مثال آب معدنی ای وجود دارد که از چشمه های موجود در ارتفاعات فرانسه سرچشمه می گیرد و به گفته تولیدکننده اش، میزان کلسیم موجود در یک لیوان آن به اندازه یک لیوان شیر است. بنابراین افزایش قیمت حتی به خاطر بسته بندی،باید با تناسب درستی انجام پذیرد.