در چند سال اخیر، یکی از اصلیترین نگرانیهای صاحبان برندهای برجسته، کارخانجات تولیدکننده مواد بستهبندی و مسوولان مدیریت شهری مربوط به رشد بیرویه زبالههای شهری، بطری، ظروف و کیسههای پلاستیکی و… بوده است. با این وجود نتایج تحقیقات نشاندهنده افزایش علاقه مصرفکنندگان به بازیافت بستهبندیهای پلاستیکی است و شرکتها و سازمانهای مختلف در حال تلاش برای اشاعه این مسئلهاند که زندگی یک بستهبندی پلاستیکی با مصرف محصول داخل آن به پایان نمیرسد.
{phocadownload view=file|id=138|text=دانلود متن کامل مقاله|target=b}