packagingart

صنایع دستی؛ ویترین فرهنگی ایران در جهان

مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با تاکید بر ضرورت معرفی هنر و تمدن ایران اسلامی به جهانیان گفت: بسته بندی مناسب صنایع دستی می تواند حس بهتری در مصرف کننده ایجاد کند در این صورت دیگر کالاهای ایرانی پس از خریداری نیاز به بسته بندی مجدد نخواهند داشت.

 

رجبعلی خسروآبادی در آستانه روز جهانی صنایع دستی، این هنر را یکی از با ارزش ترین مولفه های ویترین فرهنگی ایران در جهان برشمرد و اظهار داشت: باید با ایجاد جذابیت بیشتر، معرفی صحیح و کامل صنایع دستی، این هنر ناب ایرانی – اسلامی به نحوی درخور شان و فرهنگ ملی به جهانیان ارائه شود که یکی از شاخص های بسیار تاثیرگذار در ارایه مطلوب این کالای با ارزش، بسته‌بندی مناسب است.

این مسوول بسته بندی کالا را پل  ارتباط ذهنی بین تولید کننده و مصرف کننده دانست و عنوان کرد: ارتقای کیفیت بسته بندی محصولات صنایع دستی، مزیت رقابتی هنرمند ایرانی در صادرات خواهد بود چراکه هم اکنون صنایع دستی ایرانی از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارد و بسته بندی مناسب به طور قطع بر این کیفیت افزوده و نگاه جهانی را جلب خواهد کرد.

بسته بندی صنایع دستی به تنهایی یک محصول محسوب شود

وی ادامه داد: امروزه شاهد صنایع دستی گران قیمت و نفیسی در بازارهای جهانی هستیم که با وجود صرف زمان، هزینه و انرژی بسیار زیاد برای ساخت آنها، متاسفانه در هنگام بسته بندی و معرفی آن به مصرف کننده سهل انگاری و غفلتی اتفاق می افتد که منجر به سردرگمی مصرف کننده می شود در حالیکه بسته بندی جذاب می تواند همانند یک فروشنده موفق در درون کالا به تبلیغ بپردازد.

خسروآبادی با بیان این مطلب که بسته بندی صنایع دستی به تنهایی یک محصول و کالای صنایع دستی محسوب شود افزود: اعمال تفاوت کارشناسانه در بسته بندی محصولات دست ساز و ماشینی می تواند حس بهتری در مصرف کننده ایجاد کند که اگر این اتفاق با توجه به سلایق بازار هدف بدرستی روی دهد دیگر کالاهای صنایع دستی ایرانی پس از خریداری نیاز به بسته بندی مجدد نخواهند داشت.

هنرمندان تهرانی؛ بسته بندی بر اساس شیوه های نوین بازاریابی را فرا می گیرند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران بیان کرد: امروزه بسته بندی تنها عاملی برای محافظت از کالا محسوب نمی شود بلکه موارد استفاده از آن با توجه به تبلیغات و تاثیر آن در جذب مشتری گسترش یافته و نقش ها و مسئولیت های بسیاری نظیر رقابت پذيري و جذابيت محصولات صادراتي مطابق با فرهنگ، آداب و سلايق كشورهاي هدف برای آن قائلند.

این مسئول متذکر شد: بسته بندی موجب ایجاد هویت در محصول می شود و  هر قدر که کالایی با ارزش و نفیس باشد نیز نمی توان آن را بدون بسته بندی مناسب به مصرف کننده ارائه کرد لذا این مقوله موثر باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تهران در نظر دارد کارگاه های آموزشی بسته بندی بر اساس شیوه های نوین بازاریابی ویژه هنرمندان تهرانی برگزار کند.

خروج از نسخه موبایل