packagingart

برنامه برزیل برای چرخشی کردن بطری‌های CoCa-Cola

هنر بسته بندی: بطری‌های بازگشت‌پذیر (چرخشی) کوکاکولا در برزیل کاملا منحصر به فرد است. اما چگونه عمل می‌کند و چه مزیت‌های زیست‌محیطی و تجاری دارد؟

 

 

در سیستم دایره‌ای، خریداران ودیعه غیرمستقیم در هنگام خرید سودا در یک بطری قابل پرکنی مجدد می‌پردازند آن هم از طریق تخفیفی که بر روی خرید بعدی می‌گیرند در هنگام بازگرداندن بطری خالی به فروشگاه. پاداشی که تضمین‌کنده بازگشت بطری‌های خالی تا 90درصد می‌شود.

خرده‌فروشان پس از آن بطری‌های خالی را انبار و درنهایت به کوکاکولا باز می‌گردانند. سپس کوکاکولا بطری‌های گوناگون از برندهای مختلف را در کارخانه می‌شوید و لیبل‌ها را جدا و آنها را پر می‌کند و دوباره لیبل‌زنی می‌نماید. بطری‌ها حدودا 25 بار در چرخه رفت و برگشت قرار می‌گیرند و در پایان عمر همراه با لیبلشان کاملا بازیافت می‌شوند. این کشور در سال 2018، 25میلیون دلار هزینه بهبود طراحی و یکسان‌سازی بطری‌های چرخشی‌اش کرد و 400 میلیون دلار نیز صرف ایجاد زیرساخت‌های جدید برای شستشو و پرکنی مجدد نمود. بنا بر پیش‌بینی‌ها این بطری‌ها در حدود 200 میلیون بطری یک بار مصرف در برزیل را سالانه جایگزین می‌کند.

خروج از نسخه موبایل