packagingart

مسابقه بسته‌بندی آلمان 2018 (بخش نخست)

مسابقه بسته بندی کشور آلمان به طور سالانه برگزار می شود. مسابقه سال 2018 را در دو بخش برای شما منتشر می کنیم.

 

 مسابقه بسته بندی کشور آلمان, مسابقه بسته بندی, بسته‌بندی‌های ترمورفورمینگ, کانسپت بسته‌بندی, ظرف پلاستیکی, بسته گیاهی, طراحی بطری‌, مواد اولیه پلاستیکی بازیافت شده, جعبه‌های مقوایی

 

 

جایزه طلا

 

 

Flexi Close (re)

ما به سختی می‌توانیم قفسه‌های خرده‌فروشی را بدون بسته‌بندی‌های ترموفورم به خاطر بیاوریم. با این وجود بازیافت، اغلب برای بسته‌بندی‌های ترمورفورمینگ مشکل یا غیرممکن است آن هم به خاطر تفاوت انواع پلاستیک‌های به کار رفته در آن.

این نوع جدید از بسته‌بندی‌های ترموفورمینگ ویژگی‌های باارزشی همچون شفافیت، استحکام، نفوذناپذیری را داراست آن هم با استفاده از تک‌ماده پلیمری پلی‌الفین. در فرآیند ویژه تولید، فیلم به‌گونه‌ای بر روی بسته قرار گرفته است تا از پاره شدن مداوم جلوگیری کند یعنی این‌که مصرف‌کننده می‌تواند بارها بسته‌بندی را باز و بسته کند. این بسته می‌تواند در بهترین شکل بازیافت شود و در ترکیب با مواد دیگر، محافظت بسیار خوبی از محصول را سبب شود.

سفارش‌دهنده: Max Wolfmaier

طراح: Irene Pfundner & Carla Blumenroher

ارتقادهنده: Max Wolfmaier

تولیدکننده: Schur Flexibles Group

 

 

 

Seepje

اصالت این بسته‌بندی از شکل بار کلاسیک صابون الهام گرفته است. کانسپت بسته‌بندی بر پایه پایداری بنا نهاده شده، بطری‌ای که از 97درصد HDPE بازیافت شده تولید شده است. پس از این‌که تمام شوینده مصرف شد، بطری و باند کاغذی روی آن به راحتی جدا و آماده بازیافت می‌شوند. رنگ‌های مختلف ظرف پلاستیکی نشانگر انواع گوناگون محصول است. باندی که سرتاسر ظرف را پوشانده است، اطلاعات کاملی از محصول را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. بسته‌بندی به خوبی به خاطر شکل ویژه‌اش در قفسه فروشگاه خودنمایی می‌کند.

سفارش‌دهنده: Seepje

طراح: Helder Groen/Seepje

ارتقادهنده: Flex Design Delfi

تولیدکننده: Hordijk

 

برندگان 2018

طراحی و فرآیند

 

 

 

Ayran traditional cup

روش سنتی مصرف Ayran (دوغ ترکی) در بازارهای هفتگی در کشور خاستگاهش، نوشیدن آن از لیوان‌های مسی است. ساختار ظاهری این لیوان که شبیه لیوان‌های مسی است، بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. این لیوان از فناوری ترموفورمینگ برای تولید و قالب‌گیری همراه با IML استفاده کرده است. این به معنای گروه هدف بزرگتر برای نوشیدنی سنتی به حساب می‌آید. رنگ سفید به نمایندگی از رنگ محصول و راحتی در دست گرفتن ظرف، آن را به محصولی موفق در بازار تبدیل کرده است.

سفارش‌دهنده مصرف‌کننده: Bayerische Milchindustrie

 

 

 

BLUBBERBOOT from LUTTES World Natural Cosmetics

هم بسته‌بندی BLUBBERBOAT به شکل قایق- هم و محصول تولید شرکت Luttes World، مزیت‌های بسیاری دارند.

Blubber drive به‌طور خاص برای مصرف‌کنندگان جوان‌تر بسیار هیجان‌انگیز است. جایی که آب نفوذ کرده به درون بسته، به بیرون ریخته می‌شود. این حقه سرگرم‌کننده به خاطر اسیدکربنیکی است که در واکنش با کربنات سدیم و سرکه درون بسته فعال می‌شود. سیل BDIH ایمنی این فرآیند را تضمین می‌کند. محتویات این بسته گیاهی، زیست تخریب‌پذیر و به سادگی قابل پاک کردن است. از فروش هر یورو این محصول، 3 سنت به نواخانه کودکان تعلق می‌گیرد.

سفارش‌دهنده و تولیدکننده: ideapro Gmbtt

ارتقادهنده: Martina Metzger ideapro Gmbtt

 

 

 

Dr. Hauschka product design

این برنده نمونه‌ای بسیار موفق از سازماندهی دوباره بسته‌بندی اولیه (اصلی) برای لاین محصولات آرایشی Dr.Hauschka به حساب می‌آید.

بسته‌بندی‌های محصولات آرایشی از لحاظ دیداری جذاب، کاربردی و بسیار زیبا هستند. این زبان ارتقا یافته جدید در شکل ظاهری، موفقیت بسیار خوبی برای خلق حس استقلال در بخش محصولات آرایشی دکوری کسب کرد. راهکار طراحی بر مبنای «ضخامت یکسان» بنا شده است و فرمی را نمایش می‌دهد که تمام محصولات از بالا تا پایین همگی یونیفوم هستند. نقطه هندسی مرکزی در قلب نمونه‌ها قرار دارد.

زبان طرح حقیقتا چشم را به خود جذب می‌کند که در این بخش از بازار هم مدرن و هم نامعمول است.

سفارش‌دهنده: Bakic Design Gmbtt 

طراح: WALA Heilmittel Gmbtt

 

 

 

Dr. Theo Krauss

این نگرش شامل راهکاری چندوجهی بر پایه شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های طبیعی تولید شده‌ از دستورالعمل‌های سنتی مالک متوفی برند یعنی دکتر Theo Krauss می‌شود که تصویرش در چهره برند نمایان است.

طراحی منحصربه‌فرد، نزدیک به هم و قصه‌گوی این بسته‌بندی به شکلی جذاب انجام شده است. کدبندی قوی رنگ‌ها در نسخه جدید لاین، ماهیت آن را ساخته‌اند. همزمان طراحی، فضای کافی برای تعداد کمی از جزییات خاص مانند تعداد دستورالعمل‌های  ساخت یا آیکون‌های کوچک، فرصتی به مصرف‌کننده برای کشف چیزی تازه را داده است.

طراحی بطری‌های محصول و تصویر سنتی شیمی‌دان، بسیار جالب توجه است. شکل مخصوص همراه با لبه‌های نرم، بسیار چشم‌نواز است و در قفسه توجه زیادی به خود جلب می‌کند. برند برای درمان مردم و نیز در قبال طبیعت احساس مسوولیت می‌کند به همین جهت در انتخاب مواداولیه بسته‌بندی نیز نهایت دقت را به کار بسته است: مواد اولیه پلاستیکی بازیافت شده (98 درصد) و جعبه‌های مقوایی که حداقل 85درصد از مقوای بازیافت شده تولید شده‌اند.

سفارش‌دهنده: delta pronatura

طراح: Bakic Design

 

 

 

 

HiLight – smart LEDS: Luminous Black Panther packaging

 

بسته‌بندی تبلیغاتی شامل تقریبا تمام طیف‌ها از فناوری‌های ارتباطی امروزی می‌شود. همزمان شکل، رنگ، عملکرد و رنگ قابل تطابق، همگی شکلی از محرک‌های هوشمندانه را ارایه می‌دهند. بسته‌بندی قابل تا، برگرفته از فیلم علمی تخیلی Black Panther است. رنگ آبی تعدیل‌پذیر در اینجا به عنوان عنصر پشتیبانی مورد استفاده قرار گرفته است. در تضاد با فناوری LED کلاسیک، صفحه مدار چاپ شده، از مقوا تولید شده است. در مجموع بسته‌بندی نمایشی استادانه و جذب دارد.

سفارش‌دهنده: Karl Knauer KG

 

 

 

NIVEA BODY Mousse – The next generation of body care

قوطی ایروسل جدید Nivea ترکیبی موفق از طراحی و چاپ است که فرمولی جدید از ویژگی محصول در نقطه فروش ارایه می‌دهد.

طراحی سفارشی و به شکل مخروط است که به خوبی بر روی ماده اولیه اعمال شده است. اعوجاج هوشمندانه لوگوی Nivea، مصرف‌کننده را قادر می‌سازد تا به خوبی آن را درک کند حتی با وجود ساختار طاقی‌شکلش. جریان رنگ‌ها پیچیده است و با هارمونی خوبی پیاده‌سازی شده است.  این موضوع توانسته پیام محصول را به خوبی منتقل کند. بخش سر یا درب قوطی به خوبی با طراحی کلی منطبق شده است.

سفارش‌دهنده: Regine Werner، Lorenz Eckers

طراح: Eilken Brand Building and Design

ارتقادهنده: Beiersdorf AG

 

 

 

aluminium Compression moulding  ، Ribbed can

ابزارهای فشرده‌سازی بهبودیافته به قوطی آلومینیومی اجازه داده تا با پلاستیک و خطوط موازی تزیین شود. خلاقیت در اینجا این است که خطوط می‌توانند از کف تا بالای قوطی حرکت کنند که به معنای تزیین کاملا جدید در این بسته‌بندی است:

هم شروع و هم پایان بدنه قوطی مانند ارتفاع و عرض و فاصله خطوط انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند درهم محو شوند.

سفارش‌دهنده و تولیدکننده: Linhardf Gmbtt & Co

 

 

 

عملکرد و راحتی

 

 

 

Video presentation box for a security shutter and gate system

 

راهکارهای بسته‌بندی این جعبه ارایه ویدیویی، خلاقیتی جالب در سیستم درب و درب‌های غلتکی است.

جعبه A3 که برش لیزری خورده است به طور زیبایی باز می‌شود و مصرف‌کننده به محض باز شدن با ارایه دیجیتالی از محصول مواجه می‌شود. جعبه به طرزی هنرمندانه بهبودیافته و تمام الگوهای آن و نیز بروشور همگی آدرس به ساختاری یکپارچه می‌دهند.

سفارش‌دهنده: Audio Logo Gmbtt

طراح: Manx design Gmbtt

مصرف‌کننده: Alulux Gmbtt

 

 

 

 

Antimicrobial laminate tube based on sterions

نیاز مصرف‌کننده به محصولات بدن نگهدارنده همواره در حال افزایش بوده است. این تیوب لمینیتی نه‌تنها محتویاتش را در مقابل عوامل بیرونی حفظ می‌کند، بر طول عمر محصول نیز می‌افزاید. همچنین دیگر نیازی به استریل کردن قبل از پر کردن نیست چراکه تیوب در هنگام طراحی استریل شده چراکه بر پایه استریونز (Sterions) تولید شده است.

این کار به خاطر کنش شیمیایی- فیزیکی استریون‌ها که به پلاستیک اضافه می‌شوند اتفاق می‌افتد. این ترکیب مولکولی فلزی – ارگانیک برای تضمین تولید یون‌ها که تاثیر آنتی‌میکروبی به مدت پنج سال را ایجاد می‌کنند، استفاده می‌شوند. ترکیبی بر علیه باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها بدون افزودن ماده آلوده‌کننده. این فناوری باعث شده تا محصول دارای افزودنی‌های کمتر همزمان با طول عمر بیشتر باشد. این تیوب‌ها قابلیت استفاده در صنایع دارویی، غذایی و آرایشی را دارند.

سفارش‌دهنده: Linhardt Gmbtt & Co.

 

 

 

Cosmetic Dropper

Cosmetic Dropper سیستمی با کاربرد ساده برای محصولات با غلظت پایین مانند سرم‌ها و روغن‌هاست. اپلیکاتور خلاقانه دوزبندی محتویات را دقیق و ساده می‌کند.

این اپلیکاتور تاکنون در بخش محصولات آرایشی به کار گرفته نشده است و می‌توان گفت که این محصولی نوآورانه است. محصول مزیت‌های بسیاری دارد ازجمله سادگی توزیع محصولات با غلظت‌های متفاوت در عملکرد بالا. همچنین ضدچکه بودن آن در چرخه توزیع.

سفارش‌دهنده: Louverette Gmbtt design

 

 

e@BOX

هدف از این راهکار بسته‌بندی برای تجارت الکترونیک بود به گونه‌ای که بسته‌بندی اولیه و ثانویه در هنگام ارسال یکپارچه شوند و به صورت یک واحد درآیند. امنیت کالاهای بسته‌بندی شده تضمین می‌شود همزمان در مصرف مقوا نیز صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

بسته چاپ شده برای تجارت الکترونیک (که در تصویر به شکل بسته‌بندی ثانویه قهوه‌ای) نمایش داده شده است با استفاده از ریسمانی که در وسط وجود دارد باز می‌شود. این ریسمان تنها عرضی به اندازه 5 میلی‌متر دارد. پس از آن شما می‌توانید از طرفین فشار دهید و جعبه مخفی شده دوم را آزاد کنید که تجربه‌ای جالب است. این جعبه ثانویه (بسته‌بندی اصلی) 5 میلی‌متر کوچک‌تر از لحاظ عرض است به گونه‌ای که می‌توان آن را دوباره مورد استفاده قرار داد با چسباندن یک چسب بر روی آن. از لحاظ برندینگ هم این جعبه امکان بسیار خوبی فراهم کرده است چراکه چاپ هم بر روی نخستین و هم دومین جعبه می‌خورد. همچنین به خاطر ساختار تودرتوی جعبه می‌توان از آن به عنوان جعبه شگفتی استفاده کرد.

سفارش‌دهنده: DS Smith Packaging

طراح: Markus Blankenburg

 

 

 

Grill Pyramid

این شرکت‌کننده به خاطر کاربرد ساده و استفاده هوشمندانه از مواداولیه، توانست تا بسته‌بندی و کارکرد خوب را در یک جا جمع کند: هرم BBQ به شما اجازه می‌دهد تا زغال را با استفاده از دستگیره راحتی به سادگی حمل کنید. همراه با جعبه، یک آتش‌زنه یا فندک نیز وجود دارد. کاغذ به کار گرفته شده نیز موم‌اندود است.

اثبات این موضوع هنگامی است که آغاز به استفاده از آن می‌کنید: به کناره‌های هرم فشار وارد کنید، جعبه را درون اجاق بگذارید، نوک هرم را جدا کنید و بگذارید تا شعله‌ور شود. شکل هرم تداعی‌کننده دودکش است و زغال در مدت زمان کوتاهی آتش می‌گیرد.

استفاده از مقوای کروگیت بسته‌بندی را پایدار کرده است. از آنجایی که هرم نیز در حین استفاده می‌سوزد، هیچ ضایعاتی باقی نمی‌ماند.

سفارش‌دهنده: Palm Verpackung

 

 

 

Smilesys Drop & Taste

درب از جنس فویل پاره‌شونده که بر روی طرف ترموفورمینگ شده پنیر نصب شده، کمک می‌کند تا با باز شدن آسان محصول به راحتی قابل دسترس باشد و البته از لابه‌لای سوراخ‌های موجود در آن، آب محصول خارج شود. پس از آن فویل درب به شکلی باز می‌شود که بتوانید تکه‌های گرد موزارلا را خارج کنید. این درب را دوباره می‌‌توان به همان شکل بست.

این میزان راحتی همزمان با کاهش هزینه‌های بسته‌بندی همراه است چراکه دیگر نیازی به درپوش پلاستیکی نیست. حجم کلی بسته‌بندی مانند مصرف پلاستیک نیز کاهش پیدا می‌کند.

سفارش‌دهنده: Smilesys Sp.a

 

 

 

 

THIMM God and FREEZE für Coop

این بسته‌بندی قابل تجزیه راهکاری برای بخش ارسال پستی میوه است آن هم به مقاصدی با درجه حرارت‌های متفاوت که جانشینی برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی یا استایروفوم به حساب می‌آیند.

در این راه، غذاهای منجمد، یخچالی و غیریخچالی را می‌توان در یک سفر منتقل کرد. عایق‌بندی به وسیله گذاشتن فیبرهای طبیعی درون پاکت‌های پلی‌اتیلنی انجام می‌شود. حجم کل پلاستیک‌ها تنها 10درصد از حجم نهایی بسته است. عناصر خنک‌کننده پایه آب و یخ خشک، صحبت و زمان سرد کردن و استفاده مجدد محصول را کنترل می‌کند. بسته‌بندی ضدچگالش است. محصولات سرد یا یخ‌زده را می‌توان تا 48ساعت در این بسته‌ها حمل کرد.

سفارش‌دهنده: THIMM THE HIGHPACK

خروج از نسخه موبایل