دنیای ما با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است و بازارهای مصرفی نیز همگام با آن پیش می‌روند. فاصله بین بازار و منزل مصرف‌کننده به‌ طرز شگفت‌انگیزی در سال‌های گذشته کمتر شده است آن هم به خاطر فضاهای فروش آنلاینی که در آینده همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهند داد. خریداران می‌توانند به سادگی انتخاب، سفارش و خرید کالاهای مختلف از سرتاسر جهان را انجام دهند و آن را مستقیم درب منزل تحویل بگیرند.

 

 

 

در چنین فضاهای شلوغی به نظر شما چه چیزی باعث جلب نگاه گروه بیننده هدف شما خواهد شد؟

طراحی

محصول

بررسی آنلاین

قیمت محصول

اینها چندین مورد از عواملی هستند که بر هر شخصی تاثیری می‌گذارند تا خرید خود را انجام دهند. و به همین علت است که شما به عنوان یک طراح باید هوشیار باشید تا از خطاهای کوچک جلوگیری کنید چراکه همین خطاهای کوچک می‌تواند یک طرح عالی و یک محصول بی‌نظیر را به شکست بکشاند. در ادامه به چند مورد از ایرادات در طراحی اشاره می‌کنیم:

نبود درک کافی از محصول و گروه هدف

این موضوع اغلب هنگامی که اتفاق می‌افتد که تیم‌های مختلف بر روی جنبه‌های مختلفی از ارتقا محصول کار می‌کنند. بیشتر از آن این موضوع صادق است که تیم طراحی درک کاملی از محصول ندارد به همین خاطر طرح نهایی به‌طور کامل یا حد زیادی نمی‌تواند محصول را به مخاطبین هدفش معرفی کند.

در سال 1997، نمایش کارتون انیمشن Pokemon در سرتاسر ژاپن ممنوع شد پس از  اینکه 700 کودک دچار بیماری‌های مختلفی شدند. برخی از آنان تاری دید را تجربه کردند، تعداد کمی فوت کردند و بسیاری دچار تهوع شدند. موارد حاد دیگری شامل کوری موقت و تشنج نیز گزارش شد.

چه چیزی باعث تمام اینها شد؟

در اپیزودی با نام«Electric Soldier Porygon» صحنه‌ای وجود داشت جایی که Pokemon صاعقه می‌زند و صفحه نمایش برای لحظاتی به رنگ آبی و قرمز درمی‌آید. این صاعقه باعث ایجاد حالت حساسیت به نور در کودکان شد و یک‌چهارم آنان این حالت را تجربه کردند. این اپیزود ممنوع شد و دیگر در هیچ جای دنیا منتشر نشد.

چطور طراحان می‌توانند از چنین اشتباهاتی پرهیز کنند؟

طراحان باید دانش کافی از محصول و به همان  اندازه گروه مخاطبین هدف را داشته باشد، همچنین تاثیرات مثبت یا منفی که ممکن است بر آنان بگذارد. برای مثال، درک ساده‌ای از روان‌شناسی رنگ می‌تواند از اشتباهات اتفاق افتاده در پوکمون جلوگیری کند.

استفاده از تایپوگرافی و قلم اشتباه

طراحان همیشه با فونت‌ها و تایپوگرافی‌ سروکار دارند و طراحی فونت و اندازه یکی از مهمترین بخش‌های هر چاپ یا رسانه آنلاینی است. نکته کلیدی در اینجا نگهداشتن تعادل و عدم اضافه‌کاری در این بخش است.

یک طرح تنها در مدیریت فونت‌های جذاب و زیبا جلوه دادن آنها در چشم مصرف‌کنندگان خلاصه نمی‌شود، بلکه بسیار مهم است تا توجه آنها را به خود جلب کند و به‌طور مستقیم با آنها حرف بزند. هر فونتی که در طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد باید به خوبی نه‌تنها با سابقه برند بلکه با پیام کلی که باید انتقال پیدا کند هماهنگی داشته باشد.

ذخیره نکردن فایل‌ها در فرمت صحیح

مبتدی‌ها ممکن است تجربه یا آموزش حرفه‌ای را نداشته باشند اما شرکت‌ها اغلب آنها را برای طراحی استخدام می‌کنند تا کمی پول ذخیره کنند. اما چیزی که اغلب آماتورها از یاد می‌برند این است که ذخیره فایل‌ها در فرصت مناسب به اندازه خود طراحی مهم است.

اغلب، بیشتر کارهای چاپی در فرمت CMYK و رزولوشن 300dpi و کارهای پایه وب باید با فرمت RGB ذخیره شوند. چنانچه در فرمت درست ذخیره نشوند، ممکن است چاپ نهایی به خوبی آنچه که مورد نظر است انجام نشود و تمام مجموعه کارهای شما به این ترتیب خراب شوند.

بگذارید به یک درک مشترک در اینجا برسیم: طراحان، نویسنده آگهی‌های تجاری و مطالب تبلیغاتی نیستند. آنها املای کلمات را به هم می‌زنند و از کلمات به بدترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی، تمام اسناد را بازخوانی کنید و بهترین روش برای این کار استفاده از نرم‌افزارهای بازخوانی یا بازرسی است.

شما همچنین می‌توانید از مشکلات قابلیت خوانایی و خطاهای املایی با درخواست کمک از شخصی دیگر برای خواندن آنها و یا استخدام یک حرفه‌ای جلوگیری کنید. یک چشم تازه همیشه می‌تواند خطاهای بیشتری را نسبت به خود طراح پیدا کند.

برخی از خطاها هستند که اغلب رخ می‌دهند و به سادگی می‌توان از آنها جلوگیری کرد. اما چنانچه توجه جدی به آنها نشود می‌توانند کل کار نهایی طراحی را از بین ببرند. در زمانی که مصرف‌کنندگان در انتظار محصولاتی با طراحی بدون نقص هستند و دوست دارند تا در جریان آخرین پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌های بازار باشند، حتی یک خطای ناچیز نه‌تنها می‌تواند طرح را نابود کند بلکه به فروش شما نیز آسیب وارد کند.